• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

صادرات ۱۰۰ هزار دلاری خودرو به اسپانیا

  • کد خبر : 2976
  • 02 آذر 1399 - 15:28
صادرات ۱۰۰ هزار دلاری خودرو به اسپانیا

حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ دلار به ۹ کشور در سال ۹۸ صادر شده است که ۱۰۰ هزار دلار آن به کشور اسپانیا بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی گمرک گفت: در سال ۹۸ حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷ دلار به ۹ کشور صادر شده است.
سید روح اله لطیفی اظهار داشت: در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است.
وی افزود: کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند.
لطیفی در خصوص میزان صادرات خودرو گفت: هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.
سخنگوی گمرک در خصوص خودروهای صادراتی توضیح داد: خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند، پارس، ۲۰۷، هایما، دنا و …مابقی سهمی کمتر از ۱۰ درصد را در بر می‌گیرند.
لطیفی افزود: بیشترین تنوع خودرویی با خودروهای تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.