• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

صادرات نفت ۱۹۰ میلیون بشکه افزایش یافت

  • کد خبر : 66438
  • 22 اسفند 1401 - 8:26
صادرات نفت ۱۹۰ میلیون بشکه افزایش یافت

وزیر نفت گفت: درآمد‌های ارزی کشور بیشتر از نیاز‌های ارزی است و در ۱۱ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال ۹۹، ۱۹۰ میلیون بشکه افزایش صادرات نفت داشته‌ایم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صداوسیما، جواد اوجی در آیین آغاز معاملات گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در بورس انرژی ایران، گفت: تمام ایرادات و معایب طرح‌های قبلی رفع شده تا شاهد مشارکت حداکثری در این معاملات باشیم. وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم، مشکلات زیادی وجود داشت؛ به طوری که یکی از دغدغه‌ها این بود، آیا می‌توان نفت را صادر کرد؟؛ حتی در روز‌هایی فروش نفت به صفر رسیده بود، اما اکنون، شاهد بالاترین میزان فروش نفت از سال ۹۷ با استفاده از روش‌های گوناگون بازاریابی هستیم.

 وزیر نفت ادامه داد: در ۱۱ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ میلیارد دلار در سامانه نیما و مرکز مبادلات ارزی، ارز عرضه شده و درآمد‌های ارزی بیش از نیاز ارزی است. در این مدت نسبت به سال ۹۹، ۱۹۰ میلیون بشکه و نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۸۳ میلیون بشکه نفت بیشتری فروختیم که پول همه آن وصول شده است. 

وی گفت: صادرات گاز نیز ۱۵ درصد بیشتر شده و ۶.۵ میلیارد دلار در صادرات ال پی جی وصول کردیم. با افتتاح فاز ۱۴ سالانه یک میلیون تن ال پی جی و اتان به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود. آقای اوجی افزود: ۸۷ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی ذخیره شده بود و امروز حدود ۲۰ میلیون بشکه میعانات گازی ذخیره شده است؛ همچنین شیرین سازی میعانات گازی فاز‌های ۲ و ۳ انجام شد تا صادرات تسهیل شود.

 وزیر نفت تاکید کرد: فروش گواهی سپرده نفت، با هدف تنوع بخشی به حوزه صادرات و استفاده از سرمایه‌های مردمی و خرد، طراحی شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=66438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.