• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

صادرات میعانات گازی ۳ برابر شده است

  • کد خبر : 42209
  • 28 اسفند 1400 - 16:54
صادرات میعانات گازی ۳ برابر شده است

وزیر نفت از ۳ برابر شدن صادرات میعانات گازی در ماه‌های اخیر خبر داد.

جواد اوجی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه کل تولیدات روزانه میعانات گازی را در داخل مصرف یا صادر کردیم افزود: علاوه بر استفاده از تولیدات معمول، تاکنون ۲۰ میلیون بشکه نیز از ذخایر روی آب هم استفاده شده است.

وی گفت: وقتی تولید گاز را داریم، همراه گاز، میعانات گازی هم تولید می‌شود یعنی در روز‌های زمستانی که اوج تولید گاز است، اوج تولید میعانات گازی هم هست.

وزیر نفت ادامه د اد: در نفت راحت می‌شود حجم تولید نفت را با توجه به صادرات و مصرف داخلی، کم کرد، اما در میعانات گازی این امکان وجود ندارد، زیرا اگر تولید میعانات را کم کنیم در تامین گاز به مشکل می‌خوریم. این موضوع یکی از مهمترین مشکلات کشور برای عبور از بحران سوخت در زمستان امسال بود بخصوص آنکه حدود ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی روی آب داشتیم.

اوجی با اشاره به تدابیر وزارت نفت برای افزایش مصرف داخلی و صادرات میعانات گازی اضافه کرد: صادرات میعانات گازی که بین ۲۰ تا ۶۰ هزار بشکه در روز بود، به حدود ۲.۵ تا ۳ برابر رساندیم. در نتیجه، نه تنها کل تولید ۸۶۰ هزار بشکه‌ای میعانات را در داخل مصرف یا صادر می‌کردیم، بلکه سراغ ذخایر روی آب می‌رفتیم که تاکنون ۲۰ میلیون بشکه از این ذخایر استفاده شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.