• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

صادرات غیرنفتی از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت

  • کد خبر : 33611
  • 06 دی 1400 - 13:47
صادرات غیرنفتی از ۴۰ میلیارد دلار فراتر رفت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تجاری موجب شد تا صادرات کشور به سرعت افزایش یابد و شاهد عبور صادرات از مرز ۴۰ میلیارد دلار در ۹ ماهه امسال باشیم.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «سید رضا فاطمی‌امین» امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: این وزارتخانه متولی سامانه جامع تجارت است اما وزارتخانه‌هایی مانند امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان در کنار نهادهای بخش خصوصی، در یک همکاری مسیر تجارت را تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل سامانه جامع تجارت حکومت‌داری و مدیریت را تغییر می دهد، تصریح‌کرد: بر همین اساس شرایطی فراهم شده است تا کارت بازرگانی برای افراد دارای صلاحیت صادر شود و سوء استفاده‌گران نتوانند خللی در تجارت کشور به وجود بیاورند.

فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه سامانه جامع تجارت ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که بتوانیم قوانین را با نظارت اجرایی کنیم، خاطرنشان‌کرد: تسهیل‌گری از اولویت های صادرات کشور است، بر همین اساس ۲۵ هزار تاجر می توانند از ۲۵ استعلام لازم را از ۲۰ دستگاه ناظر در زمان کوتاه یک ساعت دریافت کنند.

امضاهای طلایی از روند تجارت حذف شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سامانه جامع تجارت موجب شده تا مسیر فساد و رانت بسته شود، گفت: امضاهای طلایی از نخستین اقدامات به ثمر رسیده در دولت است تا با شفافیت در اقتصاد به‌ویژه صدور کارت بازرگانی در مسیر توسعه گام برداریم.

وی با تاکید بر اینکه صادرات کشور در شرایط مناسبی قرار گرفته است، تصریح‌کرد: از نخستین روزهای فعالیت در وزارت صمت موانع شناسایی شد و با تصویب موارد پیشنهادی فعالان اقتصادی با رشد تجارت مواجه شدیم.

فاطمی‌امین افزود: وظیفه داریم تا می‌توانیم قوانین نادرست را حذف کنیم تا با استفاده از ظرفیت فراوان کشور صادرات را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: با پشتیبانی از تولید و رفع موانع می‌توانیم بیکاری و کمبودها را کاهش دهیم و با تنظیم بازار و مدیریت بازار ارز در اقتصاد تسهیل ایجاد کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.