• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو رونمایی شدند – دو گوشی پرچمدار قدرتمند و جذاب

  • کد خبر : 33697
  • 07 دی 1400 - 17:55
شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو رونمایی شدند – دو گوشی پرچمدار قدرتمند و جذاب

شیائومی همانطور که پیش‌تر اعلام کرده بود در رویدادی که امروز برگزار کرد از جدیدترین محصولات خود برای سال آینده میلادی رونمایی کرد. شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو، دو گوشی پرچمدار و گل سرسبد مراسم Xiaomi بودند که از آنها رونمایی شد. با ما همراه باشید با جزئیات بیشتر از این دو دستگاه.

با توجه اخبار بسیار زیادی پیش از رونمایی از این گوشی‌ها به بیرون درز کرده بود و حتی مدیران شیائومی نیز حتی چند ساعت پس از مراسم تصاویری از این گوشی‌ها منتشر کرده بودند، مراسم رونمایی حرف‌های جدید چندان زیادی برای ما نداشت. با این حال، این موضوع حتی اندکی از جذابیت‌های دو گوشی جدید شیائومی کم نمی‌کند.

مشخصات گوشی Xiaomi 12

بخش بزرگی از تبلیغات شیائومی پیرامون این گوشی به کامپکت بودن آن یا همان جمع و جور بودن گوشی اختصاص داشت. شیائومی ۱۲ با تأکید بر ابعاد جمع و جور رونمایی شده و ظاهرا شیائومی تصمیم دارد روند رونمایی از گوشی‌های کامپکت را در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد.

Xiaomi 12

این گوشی ۶۹٫۹ میلیمتر عرض دارد و با این رقم و وزن ۱۸۰ گرمی آن در مقایسه با گوشی‌های دیگر کمی باریک بوده و به قول شیائومی حالت کامپکت دارد. شیائومی ۱۲ از یک نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی AMOLED ساخت سامسونگ با رزولوشن FHD+ و  نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‎برد. حفره‌ای در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی این گوشی در نظر گرفته شده که جایگاه دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن است. این نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

در قاب پشتی این گوشی یک محفظه مستیطی شکل جای گرفته که پذیرای سه دوربین است. دوربین اصلی این گوشی ۵۰ مگاپیکسلی  IMX 766 سونی مجهز به لرزشگیر اپتیکال بوده که پیش پیش از این، آن را در چند گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۱ دیده بودیم. این دوربین ۱/۱٫۵۶ اینچی با یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو همراه شده است. شیائومی برای این گوشی امکان فیلمبرداری ۸K را نیز در نظر گرفته است.

قلب تپنده این گوشی چیپست پرچمدار جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که ۸/۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی همراه شده است. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 12.5 با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی . شارژر ۶۷ وات راهی بازار خواهد شد. شیائومی ۱۲ از شارژر بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات نیز پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی اعلام کرده است که این گوشی و نسخه پرو با آپدیت ژانویه MIUI 13 را دریافت خواهند کرد.

شیائومی ۱۲ از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. سنسور اثر انگشت آن در زیر نمایشگر جای گرفته و دارای ۳ رنگ مشکی، آبی و بنفش است.

مشخصات گوشی Xiaomi 12 Pro

همانطور که از نام این گوشی نیز مشخص است، می‎توان انتظار داشت که از مشخصات بالاتری در مقایسه با نسخه استاندارد بهره ببرد. نسخه پرو به نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی AMOLED با رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. این نمایشگر با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌‎شود.

شیائومی ۱۲ پرو دارای ابعاد ۱۶۳٫۶×۷۴٫۶×۸٫۱۶ میلیمتر بوده و ۲۰۵ گرم وزن دارد. این گوشی هم مانند برادر کوچکتر خود از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره برده و در بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از کارت حافظه) راهی بازار می‌شود.

قیمت شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو

نسخه پایه شیائومی ۱۲ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه با قیمتی در حدود ۵۸۰ دلار در چین به فروش خواهد رسید. قیمت نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی آن ۶۲۸  دلار و نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایت آن ۶۹۰ دلار خواهد بود.

 نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایت شیائومی ۱۲ پرو ۷۸۵ دلار قیمت دارد. نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت آن با قیمت ۸۳۰ دلار به فروش خواهد رسید و در بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه، قیمت این گوشی به ۹۰۰ دلار خواهد رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=33697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.