• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

شناور تفریحی «سانی» برای حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهیا می‌ شود

  • کد خبر : 52195
  • 27 مرداد 1401 - 9:42
شناور تفریحی «سانی» برای حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهیا می‌ شود

شناور مسافربری تفریحی “سانی” برای حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد “درای داک” مجتمع کشتی سازی ایزوایکو شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز ، این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور است که تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش می‌باشد.

براساس این گزارش، شناور تفریحی مسافری سانی با دارا بودن ۹ طبقه، ۷۷ کابین مسافری و ۱۱۰ اتاق در مجموع ۴۱۷ تخت اقامتی در خود جای داده که امکان پذیرش بیش از ۵۰۰ مسافر را دارد.

سه هزار و ۵۰۰ متر فضای رستورانی، ۲ سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این شناور می‌باشد که جهت حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهیا می‌شود.

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان ۲۵۰ خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی، ۸ درب جانبی نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد.

ایزوایکو در کارنامه خود ساخت و تعمیر شناورهای تفریحی و مسافری را دارد اما برای نخستین بار است عملیات تعمیرات یک شناور مسافری با این ابعاد در داخل کشور انجام می‌شود که نشان از توانمندی ایزوایکو و مهندسین صنعت دریایی کشور دارد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یک منطقه ویژه اقتصادی با وسعت هزار و ۱۰۰ هکتار و بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور است.

این مجتمع در سال ۱۳۵۰ با هدف ساخت و تعمیر انواع شناور در جوار سواحل خلیج فارس و ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

مجموعه ایزوایکو از سوله ها و کارگاه های مجهز و امکانات و ابزار کامل و حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین سیستم های مختلف آبگیری و به آب اندازی شناورها و انواع تاسیسات نفت و گاز بهره مند است.

ایزوایکو از یک دهه قبل با احداث و راه اندازی درای داک توانایی خود را در آبگیری و تعمیرات شناورهای پهن پیکر به حداکثر رسانده و امروزه قادر است تا سنگین ترین و بزرگترین شناورهای موجود در دنیا را آبگیری و بازسازی کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=52195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.