• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

شفافیت و سلامت اقتصاد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

  • کد خبر : 30456
  • 01 آذر 1400 - 11:48
شفافیت و سلامت اقتصاد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

تجارت‌گردان – عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران شفافیت و سلامت اقتصاد را با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حمایت‌های مستقیم از اقشار آسیب پذیر دانست.

 احمد صادقیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت:حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تک نرخی شدن ارز، باعث شفافیت و سلامت اقتصاد می‌شود، اما قبل از آن باید حمایت‌های مستقیم از اقشار آسیب پذیر صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها و همچنین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر هدف گذاری شده بود، افزود: متاسفانه از اقشار آسیب پذیر حمایتی از این ناحیه صورت نمی‌گیرد بلکه بیشتر بخش‌های مرفه‌تر از این یارانه و رانت استفاده می‌کنند ضمن اینکه هر جا که دو نرخی و چند نرخی وجود داشته باشد فساد و رانت هم ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که ارز تک نرخی شود و این درخواست را ما سالهاست که در بخش خصوصی از دولت‌های مختلف مطالبه کرده ایم، زیرا این اقدام به نفع اقتصاد و اقشار نیازمند حمایت است، اما باید در مسیر رسیدن به این هدف ابزار کار را هم تامین کرد یعنی ما به التفاوت نرخ ارز را باید به اقشار آسیب پذیر پرداخت کرد تا با افزایش قیمت‌ها آسیب نبینند. 

صادقیان با اشاره به اینکه باید از سال‌ها قبل به سمت ارز تک نرخی می‌رفتیم، گفت: چندنرخی بودن در موضوعات مختلف از جمله ارز به اقتصاد آسیب می‌زند و توسعه اقتصادی را غیرممکن می‌کند. وی افزود: با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شاید بیشترین نگرانی در حوزه موادغذایی و واردات خوراک دام باشد یعنی این اقدام در قیمت تمام شده شیر، لبنیات و مرغ اثرگذار است بنابراین باید حمایت از اقشار آسیب پذیر به صورت مستقیم صورت گیرد تا افزایش قیمت‌های ناشی از حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جبران شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=30456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.