• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

2

شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در۶ ماهه دوم۱۴۰۰

  • کد خبر : 37916
  • 12 بهمن 1400 - 16:25
شتاب پرداخت تسهیلات خرد برای نجات فضای کسب‌وکار در۶ ماهه دوم۱۴۰۰

تسهیلات خرد موسسه اعتباری ملل برای رونق اقتصادی و حل مشکلات اصناف در شش‌ماهه دم سال ۱۴۰۰ شدت گرفته و مشکلات بسیاری از فعالان بازارهای مختلف و کاسبان اصناف را حل کرده است.

تسهیلات خرد موسسه اعتباری ملل برای رونق اقتصادی و حل مشکلات اصناف در شش‌ماهه دم سال ۱۴۰۰ شدت گرفته و مشکلات بسیاری از فعالان بازارهای مختلف و کاسبان اصناف را حل کرده است.

در دی‌ماه سال جاری مانده تسهیلات موسسه ملل مبلغ ۲۸۲ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال بوده که بالاترین سهم از این وام‌ها به سرفصل مشارکت مدنی ۱۷۰ هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داد.
در این دوره درامد از محل تسهیلات موسسه ملل ۴۵ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال بود.
در آذر ۱۴۰۰ نیز بر همین منوال بوده و تسهیلات مشارکت مدنی بیشترین سهم را مانند دوره‌های گذشته داشته است.

بر اساس گزارش ماهیانه دی‌ماه سال ۱۴۰۰، موسسه اعتباری ملل مبلغ ۱۳ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات فروش اقساطی، ۸۴ هزار میلیارد ریال وام مرابحه و ۱۰ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است که با توجه به تمرکز موسسه بر انواع تسهیلات، می توان گفت که تمامی تسهیلات موسسه برای رفع مشکلات اقتصادی خرد و متوسط بوده و در کنار دریافت‌کنندگان حقوقی تسهیلات ، به افراد حقیقی نیز اهمیت زیادی داده شد ا مشکلات اقتصادی برای آن‌ها قابل‌رفع باشد.

اعطای تسهیلات برای رفع مشکلات اقتصادی مردم
در ماه‌های اخیر، تسهیلات موسسه ملل متوجه اصناف بوده و گرایش به اعطای وام‌های خرد داشته است.
در این دوره به‌واسطه تسهیلات موسسه ملل ۲۳ هزار کسب‌وکار به بازار کار برگشته و توانستند مشکلات مالی خود را برای ادامه کسب‌وکار رفع کنند. این تسهیلات از تیرماه خیز برداشته و در ماه‌های اخیر به اوج رسیده است.

در حقیقت، این موسسه در راستای ایجاد اشتغال و تولید کالاهای ایرانی با اعطای تسهیلاتی از طریق طرح‌های افق، یکتا کارت اعتباری، متخصصان و اصناف نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرد.

از طرف دیگر این موسسه برای شهروندان برای تهیه مسکن و اجاره‌بها نیز اقدام به تسهیلات کرده و پنج هزار نفر از شهروندان با بهره بردن از این تسهیلات اقدام به تهیه مسکن کرده‌ و مشکل اجاره‌بهای آن‌ها رفع شد.
علاوه بر این، موسسه ملل در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ قریب به شش هزار تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت کرده و به‌طور میانگین در ماه‌های اخیر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نسبت به ماه گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

همچنین، در آذر ۱۴۰۰ نسبت تسهیلات اعطایی خالص به حقوق صاحبان سهام رقم ۳۸ درصد شده که نشان از اهتمام موسسه برای پرداخت تسهیلات به شهروندان برای کمک به فضای کسب‌وکار جامعه است.
شایان‌ذکر است که نسبت مانده تسهیلات اعطایی به دارایی‌های موسسه ملل رقم ۵۳ درصد در آذرماه سال جاری بوده که نشان از کنترل ریسک موسسه است چراکه تسهیلات نیمی از دارایی‌های موسسه را شامل شده و هیچ ریسکی را متوجه موسسه نمی‌شود.

منبع خبر: بانکداری ایرانی،

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=37916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.