• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

شاهرخی: آینده فوتبال با نامزدهای کنونی ناامیدکننده است

  • کد خبر : 51698
  • 19 مرداد 1401 - 15:49
شاهرخی: آینده فوتبال با نامزدهای کنونی ناامیدکننده است

سرمربی سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید آینده فوتبال را با نامزدهای کنونی ریاست این فدراسیون ناامیدکننده می‌بیند.

همایون شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انصراف تیم ملی فوتبال امید از حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به علت همکاری نکردن باشگاه‌ها گفت: مهدوی‌کیا بازیکن من بوده و مربی او بودم. حضور او در تیم ملی امید، مهره‌سوزی است. با با شناختی که از مهدوی‌کیا دارم، معتقدم ایشان اندازه بزرگتری نسبت به تیم ملی امید دارد اما به خاطر عرق ملی وخدمت به جوان‌ها این شغل را قبول کرد. وقتی از من سوال کردند، گفتم که مهدوی کیا به خاطر عرق ملی به تیم ملی امید آمد و اشتباه کرد. ما همیشه خودسوزی و خودزنی می‌کنیم. در مسابقات اخیر این تیم در آسیا هم یکی، دو بازی را نگاه کردم و دیدم چیزی نداشتیم اما معتقدم کسی که بازنده شد، نه بازیکنان بودند نه فدراسیون، بلکه مهدوی‌کیا بود. چند ماه قبل از هم شور کمیته فنی زیاد شده بود و می‌خواستند اسکوچیچ را عوض کنند اما اسطوره‌های فوتبال حواس جمع بودند و اشتباه نکردند.

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، آینده ستاره‌های زحمتکش و پیشکسوتان است. به اعتقاد شخصی من، مهدوی‌کیا مشاوران خوبی نداشته که به او بگویند خانه از پای بسط ویران است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره حمایت نشدن تیم ملی امید از سوی فدراسیون فوتبال برای دعوت بازیکنان به اردوی این تیم اظهار کرد: به اعتقاد من همه اعضای فدراسیون فوتبال از دربان تا رئیسش، توجهشان فقط به انتخابات هشتم شهریور است. یعنی همه آدم‌های ورزش ما و همه کسانی که دوست دارند به صندلی بچسند، فکر و ذکرشان همان صندلی است. رئیس فدراسیون فوتبال به اندازه رئیس جمهور دیده می‌شود. خود به خود این صندلی را می چسبند و مشکلات را حل نمی‌کنند و درست بشو هم نیست. مگر اینکه کار دست کاردان باشد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی با شرایطی که دارد نمی‌تواند به المپیک صعود کند، اظهار کرد: اصلا شک نکنید کارمان سخت است. تعجب می کنم و تاسف می‌خورم آدم عاقل و باتجربه‌ای مثل مهدوی کیا آینده‌نگری کرد اما فکر آینده نگرانه در جایی خوبی است که همه به آینده امیدوار باشند. به عنوان مثال مهدوی‌کیا در آلمان فوتبالش را تمام کرد. در آنجا یک مربی جوان از جوانان به امید و بزرگسالان می‌رسد اما اگر در اینجا دو بازی را ببازی، باید بروی! تعجب می‌کنم چرا مهدوی‌کیا این ریسک را قبول کرد. شاید فکر می‌کرد چون اول و آخر ایران با «الف» و «نون» است، شرایط هم یکی است اما وسطش خیلی فرق دارد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: مربی خارجی پولش را می‌گیرد و می‌رود. دیدیم ویلموتس هم خیلی راحت پول گرفت و الان می‌شنوم که خوشحال و خندان می‌گویند برنده شدیم. ما وقتی بازنده شدیم که او را آوردیم. برای اینکه همه چیز را بپوشانیم، با این حرف‌های بی‌مورد ذهن مردم را منحرف می‌کنند. الان هم می گویند کار درستی کردیم و حسن و حسین به ما گفته بودند او را بیاوریم. پس رئیس فدراسیون فوتبال کیست؟ وزیر ورزش، نهادهای حفاظتی و مجلس که جوابگو نیستند. فوتبال جدا از سیاست نیست اما جدا از سیاست بازی است. سیاست بازی در ورزش ما زیاد است.

وی آینده فوتبال را با نامزدهای کنونی ریاست فدراسیون فوتبال ناامید کننده دانست و گفت: یک ضرب المثل است که آدم عاقل از یک سوراخ دوبار نیش نمی‌خورد. برخی از این نامزدها هر بار که انتخابات بوده، حضور داشتند. نمی‌دانم چرا آدم‌های منتخب و متخصص و باتجربه ما در این انتخابات شرکت نمی‌کنند و آدم‌های تکراری را می‌بینیم؟ البته آن متخصص‌ها می‌دانند در این انتخابات چه می شود. اسم و اعتبار خود را بالاتر از رئیس انتصابی فدراسیون فوتبال می‌دانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=51698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.