• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ نزدیک شد

  • کد خبر : 2708
  • 27 آبان 1399 - 13:50
شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ نزدیک شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۳۱۰۸ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به رقم یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۵۱ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه بیست و هفتم آبان ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰۴۳ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۱۸۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۵۹۵  واحدی معادل ۱.۲۴ درصد، عدد ۳۷۴ هزار و ۷۴۴  واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۰۰۹ واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۴۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۹۸۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۳۶۰۸ واحد افزایش به رقم ۹۳۰ هزار و ۶۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۵۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، کگل، شپنا، خودرو و وبملت، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، پاکشو، فخاس و انرژی۳، تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۲۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۶۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خزر (فنرسازی‌زر) با ۱۳.۷۶ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای پتایر، قصفها، تملت، زمگسا، ولصنم و شسپا بود. همچنین نماد معاملاتی شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۱۷.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسیستا، وسهمدا، وساغربی، وسگیلا، وسکرد و وسلرستا بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خزامیا، خودرو، سیتا، فولاد و ثبهساز به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.
بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، فملی، بترانس، شتران، کاما و خساپا  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خکمک، غنوش، تپمپی، کفپارس، وتوس و وتوس بیشترین حجم عرضه را داشتند.
امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه تولید محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، و همچنین کمترین بازدهی متعلق به گروه کاغذ و چوب بود.
نوسان نماگر صنایع
معاملات بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، شاخص صنایعی همچون فنی مهندسی، فراورده نفتی، رادیویی و -فلزات اساسی با افزایش و شاخص صنایعی همچون محصولات چوبی، وسایل ارتباطی و چند رشته ای ص با کاهش مواجه شدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.