• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

شاخص بورس منفی شد

  • کد خبر : 14190
  • 18 اردیبهشت 1400 - 18:16
شاخص بورس منفی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) چهارهزار و ۷۶۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۶۷ هزار واحد رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از برپایه معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۹۶۵  میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۳۶ واحد کاهش به ۴۲۲ هزار و ۱۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۴۴ واحد افت به ۲۷۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول یک هزار و ۹۶۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۸۹۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۷۴۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۹۹۸ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۱۴۰ واحد، پلی پروبیلن جم (جم پیلن) با ۱۱۵ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۵ واحد، پترویمی جم (جم) با ۵۳ واحد، سیمان داراب (ساراب) با ۴۰ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۲ واحد، بانک خاورمیانه (وخاور) با ۱۵ واحد و آلومینیوم ایران (فارا) با ۱۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۹۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۱۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۹۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۹۳ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۸۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۵۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۹۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۸۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۴۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۳۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۰۸ واحد و گروه مپنا (رمپنا) با ۱۷۹ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، بانک پاسارگاد (وپاسار)، بانک تجارت (وتجارت)، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۶ میلیون و ۵۴۰ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از۵۹ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۳۶۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۴۹۵ میلیون و ۵۳۶ هزار برگه سهم به ارزش ۵۵ هزار و ۹  میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز تنها نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشت و در مقابل سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.