• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

سیاست گذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت/سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند

  • کد خبر : 46821
  • 10 خرداد 1401 - 9:28
سیاست گذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت/سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند

اولین مراسم اعلام نتایج خودروهای تولید داخل از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، در این مراسم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاست گذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن توسط خودروسازان را یکی از بهترین سیاست های انجام شده در صنعت خودرو دانست وگفت: تمامی کشورهای تولید کننده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکت های خودروساز خود را انجام می دهند.

او افزود: در کشورهایی همچون چین با ۲۰ میلیون تولید خودرو یا ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، سیاست گذاری در عرضه خودرو از سوی دولت انجام می شود و اجرای آن در اختیار شرکت های خودروساز است و بهترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به همراه داشته است.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می توانند از توانمندی یکدیگر درتولید استفاده کنند گفت: به منظور ایجاد بهره وری بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند.

او با بیان اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که باعث ایجاد رونق صنعت خودرو وایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند، گفت: سایپا در سال جاری توانسته از  ۹۸ درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده کند که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو تولید می کند و درصورتی که از ابتدا سیاست گذاری مناسبی برای سایپا انجام می شد توان تولید ۲۷۰۰ دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: بر اساس دستور ۸ ماده ای رئیس محترم جمهور افزایش تولید یکی از خواسته های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تامین نقدینگی بود و حال اینکه شورای پول و اعتبار برای سال جاری برخلاف رویه چندین سال گذشته هیچ مبلغی را به صورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.

او افزود: در صورتی که به خودروسازان نقدینگی تخصیص می یافت افزایش تولید که خواست رئیس جمهور بود بهتر و سریع تر انجام می شد و هم در زنجیره تامین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر مهیا می شد.

تیموری با بیان اینکه مشکل اصلی خودروهای نا ایمن به ۱۸ میلیون خودرویی که از سال ۹۰ به قبل تولید و در حال تردد است برمی گردد، گفت: به تازگی از سوی سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند به عنوان خودروهای نا ایمن معرفی شده و حال اینکه این خودروها استانداردهای ۸۵ گانه را دارند و مشکل اصلی در  خودروهای تولیدی سال ۱۳۹۰ به قبل است که گاها در زمان تولید، هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و در حال حاضر در جامعه در حال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودروهای قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.

او تاکید کرد: برای حذف خودرو از زنجیره تولید باید فرآیندی وجود داشته باشد چرا که درحال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را تولید کرده و همچنین خودروسازان هم در انبارهای خود قطعات این دو خودرو را دارند و جلوگیری از تولید این خودرو به صورت یکباره و بدون اطلاع، باعث ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می شود.

گفتنی است پیرو فرمان ۸ ماده ای رئیس محترم جمهور در خصوص ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای سال جاری وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه  تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.