• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

سیاست فراوانی کالا در بازار را دنبال می‌کنیم

  • کد خبر : 2510
  • 24 آبان 1399 - 13:14
سیاست فراوانی کالا در بازار را دنبال می‌کنیم

بندرعباس – رویداد خبر – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کاستن از فشاربه معیشت مردم، مبارزه با گرانی و تورم سیاست فراوانی کالا در بازار را دنبال می‌کنیم.

علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در نشست بررسی موانع ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات در مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: امیدواریم با این سیاست و برنامه‌هایی که در این راستا تدوین شده و درحال اجراست بتوان شاهد رخدادهای خوبی درآینده نزدیک شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۸۰۰ هزار تن کالا از بندرهای کشور ترخیص شده و ۴۰۰ هزار تن دیگر نیز در مسیر تشریفات است که بزودی ترخیص می‌شود و این روند همچنان ادامه می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهارداشت: همچنین می‌توان کالاهایی که بعد از این نیز وارد بندرهای کشور می‌شود را نیز با رویه‌های ایجاد شده به سرعت ترخیص کرد.

رزم حسینی یادآور شد: امکان‌هایی که به تازگی ایجاد شده مانند صادرات در برابر واردات و یا واردات با استفاده از ارز متقاضی گزینه‌های بسیار خوبی برای بازرگانان هستند، البته منشا ارز متقاضی بایستی معلوم باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال ایرنا در خصوص مشکل‌های سامانه جامع تجارت پاسخ داد: مشکل‌هایی هنوز وجود دارد و برخی دستگاه‌ها هنوز هماهنگی کاملی ندارند و خودم نیز راضی نیستم.

ورزم حسینی اضافه کرد: با توجه به دستور و تاکیدهای رییس جمهوری تلاش داریم گمرک، بیمه و سازمان بنادر و دریانوردی را به سامانه جامع تجارت متصل کنیم تا این سامانه به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امید می‌رود این سامانه هرچه سریع‌تر برای بهره‌برداری توسط رییس جمهوری آماده شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت در این روز پس ازبازدید هوایی از باراندازهای کالاها در بندر، محوطه ها و پسکرانه مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، در نشست بررسی موانع و مشکلات ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه در بنادر و گمرکات درجمع مدیران اقتصادی ، مشکلات این بخش را بررسی کرد.

همچنین در نشست جمعه شب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان که با حضور استاندار، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های مربوطه تشکیل شد، شماری از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی این استان دیدگاه‌ها و مشکلات خود  از جمله تامین خوراک واحدهای صنایع فولاد، مشکلات ارزی بازرگانان و تجار هرمزگانی، تامین آب شهرک‌های صنعتی استان در مسیر خط انتقال آب شیرین کن، تفویض اختیار تمدید پروانه بهره برداری معادن، حذف عنوان گچ دانه بندی شده از مصادیق موادمعدنی خام و سایر مسایل حوزه صنعت،معدن و تجارت استان را مطرح کردند که رسیدگی به حل این مشکلات دردستورکار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارگرفت.

علیرضا رزم حسینی عصر جمعه ۲۳ آبان ماه با ورود به بندرعباس، خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودک و بزرگسالان این شهر و همچنین ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان را افتتاح کرد، همچنین با حضور وی، ۱۶ واحد معدن غیرفعال درهرمزگان به چرخه فعالیت بازگشت و پس از بازید میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس، هرمزگان را ترک کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.