• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

سومین پیچ استارتاپی نمایشگاه اینوتکس در زنجان با حضور فعال پست بانک ایران برگزار شد

  • کد خبر : 39106
  • 21 بهمن 1400 - 17:45
سومین پیچ استارتاپی نمایشگاه اینوتکس در زنجان با حضور فعال پست بانک ایران برگزار شد

سومین حلسه گفتگوی استارتاپی(پیچ) بمنظور انتخاب استارتاپ های برگزیده برای راهیابی به بخش نهایی رقابتهای اینوتکس۲۰۲۲ باحضور ۱۶ تیم علمی دارای ایده های نوآورانه و نیز جمعی از مقامات استان و اساتید دانشگاه ها در زنجان با حضور فعال پست بانک ایران برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران ؛ درسومین جلسه انتخاب تیم های استارتاپی ۱۶ تیم از استان زنجان در حوزه های مختلف همچون کشاورزی بهداشتی، بورس محیط زیست ، با ارائه طرح های خلاقانه خود از سوی داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند. 
در این جلسه ابتدا مهندس خالقی دبیر شبکه فن بازار ایران  توضیحات درخصوص عملکرد و اهمیت برگزاری این جلسات  در شناسائی استارتاپ ها و معرفی آنان به سرمایه گزاران مشتاق اراه کردند.
 فتانه توحیدی مشاور مدیرعامل پست بانک ایران بعنوان نماینده بانک  سخنران بعدی این رویداد،ضمن تاکید بر اهمیت بازگشـت سـریع اقتصادی شرکت های نوپا ، استارت آپ ها و اکوسیستم های استارت آپی با مدل های کسب وکار جدید با بهره وری بالاتر و قیمت پـایین تـر بـه مشـتریان، براهمیت برگزاری نمایشگاه اینوتکس به عنوان شتابدهنده تیم های استارتاپی ، گفت؛اینوتکس نمایشگاه نوآوری و فناوری است.  ،فناوری  دربردارنده کلیه روش ها، فرآیندها سیستم ها و مهارت هایی است که جهت تبدیل منابع به محصولات به کار گرفته می شوند. 
توحیدی افزود : به هرگونه تغییر و تحول در فناوری (ترک روشهای قدیمی و سنتی انجام امور) ”نوآوری“ اطلاق می شود . مهاجرت از روشهای قدیمی به نوین امروز باید در چهارچوب اقتصاد دیجیتال اتفاق بیافتد. در اقتصاد دیجیتال فناوری‌های دیجیتال بر کل بخش‌های تولیدی و خدمات تاثیر می‌گذارند و  مهم ترین ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال تاثیرگذاری بیش از پیش سرمایه‌های دانشی و فناور ی است. 
وی افزود:در اقتصاد دیجیتال به کمک فناوری‌های دیجیتال، امور با بالاترین سرعت انجام می‌شوند و رشد کسب‌وکارهای نوآورانه و فناوری ‌محور در کوتاه‌ترین زمان اتفاق می‌افتد. لیکن  در مقابل کسب‌وکارهای سنتی نیز از ثبات سابق برخوردار نیستند و در صورت عدم چابکی و همراهی با دیجیتالی شدن، به سرعت مسیر افول را در پیش خواهند گرفت و از صحنه رقابت خارج خواهند شد.
توحیدی درادامه افزود؛ نکته مهمی که لازم است بر آن تأکید کنم تمایز بین مفاهیم الکترونیکی شدن و دیجیتالی شدن است که امروزه در بسیاری موارد از هم تفکیک نمی شوند. الکترونیکی شدن ، اجرای فرآیندهای دستی و سنتی با ابزارهای الکترونیکی است.در حالیکه وقتی سخن از دیجیتالی شدن است ، فرآیندها مبتنی بر اصول و مبانی دیجیتال بازبینی و باز نویسی و جایگزین فرآیندهای سنتی و دستی می شوند.
توحیدی با تاکید بر اهمیت استراتژیک بودن تصمیم گیری ها در فناوری و نوآوری گفت؛ باید به روشی کاملاً سیستماتیک با آنان روبرو شود و اگر در این بخش نتوانیم رسالت خود را به درستی انجام دهیم ضمن هدر رفتن منابع ، منجر به بی انگیزگی نیروهای جوان و صاحبان تفکر خلاق خواهیم شد.
وی اظهار داشت : مزایای پیشتازبودن درفناوری که نوآوران و پیشتازان را به خود جلب می نماید، امکان کسب سود بالا و مزایای ناشی از ”نفرِ اول بودن“ است. در صورتی که این پیشتازبودن در فناوری, کارآیی سازمان را نسبت به دیگر رقیبانش بالاتر ببرد، سبب ایجاد یک برتری و مزیت هزینه ای خواهد شد.
توحیدی در ادامه گفت؛ زیست بوم فناوری و نوآوری یه یکی ازارکان اقتصاد دانش ‌بنیان درجوامع توسعه یافته امروزی است و این زیست‌ بوم متشکل از فعالان، بازیگران و نهادهای ذی‌ربط متعددی است که در زمینه‌های پژوهش، نوآوری،‌ ایده‌یابی، ایده‌پردازی،‌ تجاری‌سازی ایده‌ها، ایجاد تحول و پیشرفت، کشف و پرورش استعدادها،‌ شبکه‌سازی در کسب‌و‌کار،‌ توسعه فناوری و صادرات و تبادل فناوری به ایفای نقش می‌پردازند.
وی ضمن اشاره به حمایت پست بانک ایران از شرکت های دانش بنیاد افزود؛ پست بانک ایران بعنوان حامی اصلی اینوتکس شناخته می شود و پس از حضور موفق در رویداد اینوتکس ۲۰۲۱ ، در رویداد سال آینده نیز حامی طلایی اینوتکس است که سه رکن اصلی آن توانمند سازی استارتاپ ها، تأمین مالی و یافتن مسیر مناسب جهت ورود به بازار است .
از سوی دیگر پست بانک ایران بعنوان بانک پیشگام در اقتصاد دیجیتال، بانک تخصصی حوزه IT و ICT است و در حوزه این وظیفه جامعه هدف بانک فعالان حوزه فناوری اطلاعات ، ارتباطات و استارتاپ ها هستند که این خدمات وجه تمایز پست بانک نسبت به سایر بانکهاست و پست بانک در این بخش تسهیلات با نرخ های ترجیحی و شرایط آسانتر از محل بانک یا صندوق توسعه ملی اعطا خواهد کرد.    
پست بانک ایران همواره بر آن بوده است تا از طریق تأمین مالی و پرداخت تســهیلات به شــرکت های دانش بنیان و فناور زمینه را برای  ایجاد و تقویت اســتارت آپ هــا و ارتقا دانش و مهارت کارآفرینان در حوزه های تخصصی مالی و سرمایه گذاری فراهم سازد.
 در اکوسیستم های استارتاپی مشکل اصلی کمبود زیرساختهای فنی و سرمایه گذاریهای مالی است. در این زمینه دولت باید انگیزه لازم برای حضور مداوم در این اکوسیستم را فراهم کند و بهترین نقش  برای دولت ، نقش حمایتی و تسهیل گری به خصوص در بخش تأمین مالی شرکتهای دانش بنیان و استارتآپ هاست. بعلاوه امروز پست بانک ایران مبتنی بر زیرساخت بانکداری باز به آسانی قادر است در راستای حرکت بسوی اقتصاد دیجیتال خدمات بانکداری دیجیتال را به مشتریان ارائه کند و با استفاده از API های بانکی ، به فین تک ها و  لند تک ها  خدمات ارائه دهد. 
مشاورمدیر عامل پست بانک ایران گفت؛ امروزه لازم است که  استارتاپ ها علاوه بر  تمرکز بر بخش های فنی ، تسلط لازم بر مطالعات اقتصادی مالی  و توسعه بازار و مسائل حقوقی هم داشته باشند.
وی گفت : فعالیت در حوزه استارتاپ ها با توجه به فضای جوان و فعال و پویا  و چابک ، بسیار جذاب و جالب توجه است و جوانان صاحب اندیشه و خلاقیت می توانند در این فضا به خوبی رشد کنند و استعدادها فرصت شکوفایی و دیده شدن دارند . ارزش‌گذاری دقیق یک استارتاپ نیازمند دانش، تخصص و تجربه برای در نظر گرفتن تمام جنبه‌های درونی استارتاپ، حوزه فعالیت آن، وضعیت کلان اقتصادی و … است و اهم مواردی که در ارزیابی طرح ها می بایست مورد توجه قرار گیرد شناسایی ذینفعان پروژه ، تعیین دقیق شاخص های ارزیابی، ظرفیت و نیاز بازار، انتخاب تکنولوژی بهینه مناسب پباده سازی طرح ، هزینه لازم برای اجرا و محل تأمین مالی آن می باشد.
 شایان ذکر است  در این رویداد علی دهقان معاونت ارزیابی پست بانک ایران بعنوان داور و مهندس شجاعی مدیریت شعب استان زنجان  دکتر آذرپیوند ریاست پارک علم و فناوری استان و دکتر بازرگانی معاون پژوهشی دانشگاه  آزاد در این جلسه حضورداشتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=39106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.