• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

سود سپرده سالیانه ۲۳ درصد؛فقط ویژه اوراق سپرده گذاری

  • کد خبر : 61853
  • 17 دی 1401 - 13:45
سود سپرده سالیانه ۲۳ درصد؛فقط ویژه اوراق سپرده گذاری

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از افتتاح اوراق سپرده گذاری یکساله با نرخ سود ماهیانه ۲۳ درصد خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما، علیرضا قیطاسی گفت: طبق مصوبه بانک مرکزی سود سپرده‌های سالانه تا سقف ۲۰ درصد مجاز است و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود و تنها موردی که امروز بانک‌ها براساس سهمیه ابلاغی می‌توانند سود سپرده را بیشتر از ۲۰ درصد بدهند همین اوراقی است که به بانک‌ها اجازه داده شده است تا از امروز به فروش برسانند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی همچنین، گفت: سهمیه بانک‌ها برای فروش اوراق سپرده گذاری بلند مدت بر اساس حجم عملیات آنها، تعداد شعب و … تعیین میشود.

قیطاسی با بیان اینکه نظارت بر بانک‌ها هم به صورت بازرسی میدانی انجام میشود، هم بازرسی خود بانک‌ها و هم به طور نامحسوس، افزود: سود پرداختی این اوراق به صورت ماهیانه است و پرداخت سود در اول یا آخر دوره ممنوع است و اگر بانکی سود اول دوره بدهد تخلف محسوب میشود.

علیرضا قیطاسی همچنین گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به شعب شبکه بانکی در سطح کشور برای افتتاح حساب‌های کوتاه مدت، سپرده یک ساله و هم اوراق سرمایه گذاری یک ساله اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در این باره خرید و فروش اوراق در بورس گفت: خرید و فروش بورس هم از طریق بازار سرمایه و هم از بازار پول امکان پذیر است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=61853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.