• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

سهم تجارت الکترونیک ۲ و نیم برابر شده است

  • کد خبر : 16167
  • 11 خرداد 1400 - 20:41
سهم تجارت الکترونیک ۲ و نیم برابر شده است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در دو سال اخیر سهم تجارت الکترونیک در تولید ناخالص ملی حدود ۲.۴ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم‌گری بازار سرمایه و طرح مرکز ارتقای اقتصاد هوشمند با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری در اقتصاد، گفت: در سال‌های اخیر تحقق درآمدهای مالیاتی رشد خوبی داشته است که یک سوم آن مدیون کاربرد فناوری‌های جدید است و اگر به طور کامل اجرا می‌شد جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی را می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه تا ۴ سال آینده بلاک چین‌ها ۱۰ درصد تولید ناخالص دنیا را دارند، افزود: با افزایش مصرف برق، استخراج رمز ارزها را محدود کردیم در حالی که در بلندمدت نمی‌توانیم با مقاومت در برابر فناوری‌ها به جایی برسیم.

دژپسند با بیان اینکه تیم طراح تحریم‌ها در آمریکا یکی از علل موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌ها را استفاده از رمز ارزها عنوان کرده‌اند، ادامه داد: استفاده از فناوری‌ها می‌تواند ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد و دور زدن تحریم‌ها را تسهیل می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در خصوص بازار سرمایه نیز این ظرفیت وجود دارد که از نظر شاخص‌های هوشمندسازی در بالاترین رتبه در منطقه قرار داشته باشیم همچنان که خیلی از مشکلات مانند مشکل هسته معاملات و مشکلات کارگزاری‌ها تا حدود زیادی برطرف شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی توضیح داد: در دوره کرونا نیز شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) و همچنین استفاده از فن آوری اطلاعات برای مدیریت این بیماری کمک زیادی کردند به طوری که کشورهای دیگر درخواست استفاده از تجربیات ما را دارند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=16167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.