• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

سهم برداشت صنایع استان اصفهان از زاینده رود ناچیز است

  • کد خبر : 10860
  • 23 اسفند 1399 - 9:59
سهم برداشت صنایع استان اصفهان از زاینده رود ناچیز است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم برداشت صنایع استان اصفهان از رودخانه زاینده رود بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سایر بخش ها ناچیز است.

به گزارش کیوسک خبر، مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: سهم برداشت صنایع استان اصفهان از رودخانه زاینده رود بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سایر بخش ها ناچیز است.

وی افزود: اگر صنایع بتوانند همین سهم ناچیز را از آبهای انتقال یافته خارج از حوضه زاینده رود تامین کنند به پایداری حوضه زاینده رود کمک می شود.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان مشکل زاینده رود حل نمی شود چرا که سهم برداشت آب از زاینده رود کم است و نباید اجازه داد با عملیاتی شدن این طرح احیاء زاینده رود به حاشیه برود.

وی اضافه کرد: مطالبه استان اصفهان احیاء زاینده رود است و باید به برداشت های غیرمجاز در بالادست و بارگذاری های مجاز و رسمی خارج از تابلوی منابع و مصارف و مصوبات شورای عالی آب در بالادست پایان داد.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=10860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.