• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

سنکرون واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

  • کد خبر : 50008
  • 26 تیر 1401 - 16:12
سنکرون واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله

واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله روز بیست و پنجم تیر ماه به همت متخصصان گروه مپنا با شبکه سراسری برق کشور عراق، سنکرون شد

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله شامل طراحی، تامین تجهیزات، حمل، نصب و راه‌اندازی به همراه خدمات نظارت بر عملیات ساختمانی ۳هزار و ۱۵۶ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با رعایت شرایط استاندارد ایزو طی چهار فاز در حال انجام است.
فاز اول شامل راه‌اندازی شش واحد گازی از نوع MAP2B است و طی فاز دوم (که سنکرون واحد اخیر در این فاز صورت گرفته است)  سه واحد بخار از نوع E به همراه بویلر بازیاب حرارتی بدون مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC و مشترکات مربوطه راه اندازی کامل می‌شود.
فازسوم شامل راه اندازی شش واحد گازی از نوع MAP2B است و فاز چهارم و آخر نیز شامل راه‌اندازی سه واحد بخار از نوع E به همراه بویلر بازیاب حرارتی (HRSG) بدون مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC و مشترکات مربوطه است.
نیروگاه سیکل ترکیبی رمیله با ظرفیت شش بلوک ۵۲۶ مگاواتی و در مجموع ۳هزار و ۱۵۶ مگاوات در منطقه رومیله در حومه شهر بصره واقع شده و گروه «شامارا» کارفرمای این پروژه است.
شایان ذکر است با سنکرون این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی سنکرون شده توسط شرکت «توسعه دو» در مجموع به ۱۱۰ واحد با ظرفیت ۱۷هزار و ۵۳ مگاوات رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=50008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.