• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

سایپا؛ ارتباط مستمرو پیوسته با جامعه دانشگاهی خواهد داشت/ خودروها با کیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان تحویل داده خواهد شد

  • کد خبر : 40642
  • 09 اسفند 1400 - 17:59
سایپا؛ ارتباط مستمرو پیوسته با جامعه دانشگاهی خواهد داشت/ خودروها با کیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان تحویل داده خواهد شد

اولین نشست هماهنگی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، معاون وزیر علوم و روسای دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد و طرفین بر افزایش همکاری ها بین صنعت خودرو و مراکز علمی با هدف تولید خودروهای با کیفیت، فناور پایه و به روز تاکید کردند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپا نیوز، محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست هماهنگی و توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه، با بیان اینکه این مجموعه آماده همکاری با دانشگاه ها برای رفع نیازهای صنعت خودرو است، گفت: گروه خودروسازی سایپا با ارتباط مستمر و پیوسته با جامعه دانشگاهی و مجموعه های دانش بنیان قصد دارد به سمت تولید خودروهای با کیفیت و به روز گام بردارد و در راستای منویات مقام معظم رهبری از توان علمی مراکز دانشگاهی بهره مند شود.

او با بیان اینکه مراکز دانشگاهی می توانند باعث توسعه صنعت خودرو شوند و هدف ما این است که این ارتباط مستمر و پیوسته برقرار باشد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده صنعت خودرو به خوبی رشد پیدا نکند، عدم آرامش است، باید پذیرفت در فضایی که آرامش نباشد کار کردن دشوار و سخت است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه این مجموعه به دنبال تولید اقتصادی است و سال آینده این مهم در مورد خودروهای کوییک و شاهین اجرایی می شود، افزود: هدف از تولید اقتصادی این است که خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب به دست مشتریان وفادار سایپا برسد.

او ادامه داد: زمانی که وارد گروه خودروسازی سایپا (۲۲دی ماه) شدم، بیش از ۸۰ هزار خودرو در پارکینگ های این مجموعه موجود بود که ارزش آنها به ۱۲ هزار میلیارد تومان می رسید؛ این عدد به این معنا است که ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش از دست رفته، ضمن آنکه بدهی زیادی به قطعه سازان ایجاد شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه زمان تحویل خودروها از دیگر مشکلات این مجموعه بود، گفت: یکی از اهداف کلیدی ما این است که در دوره جدید خودروها بدون تاخیر به دست ثبت نام کنندگان خودرو برسد و شاخص ها در این حوزه بهبود پیدا کند.

او در ادامه صحبت هایش این سوال را مطرح کرد که چرا ایران در موشک سازی و صنعت نظامی پیشرفت خوبی داشته، ولی در خودروسازی چنین موفقیتی حاصل نشده است، گفت: از عمده دلایل این اتفاق می توان به روحیه ایثار، اخلاص و فضای آرام در بخش صنعت نظامی اشاره کرد.

آسیب به صنعت خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه

تیموری یادآورشد: در حال حاضر ۱۷ میلیون خودرو با عمر بیش از ۱۸ سال داریم که مصرف سوخت بسیار زیادی دارند از این رو با همکاری دانشگاه ها و سایر مجموعه های علمی به سمتی خواهیم رفت که در این حوزه موفقیت های خوبی ثبت شود.

او با اشاره به اینکه الزامی شدن استانداردهای ۸۵ گانه در خودروهای ایرانی از دیگر چالش ها است، تصریح کرد: اجباری شدن برخی از استانداردها موجب وابستگی بیشتر ما به خارج از کشور شد و این امر سبب شد که در شرایط تحریم، تولید اقتصادی صورت نگیرد و خسارت زیادی به مردم و صنعت خودرو وارد شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تحقیق و توسعه در صنعت خودرو را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: تمام شرکت های خودروسازی دنیا بخش قابل توجهی از سرمایه های خود را به سمت تحقیق و توسعه می برند تا صنعت خودروسازی شان همواره به روز باشد، ما نیز باید چنین موضوعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

عدم حرکت در مرزهای دانش

علی خطیبی؛ معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در این نشست تخصصی با تاکید بر ضرورت توجه به نیروهای انسانی در دانشگاه ها، گفت: یکی از دلایل توسعه صنعت نظامی حرکت در مرزهای دانش است که این امر در صنعت خودروسازی مورد توجه قرار نگرفته است.

او افزود: وضعیت خودروهای داخلی به گونه‌ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری منعکس شده است و ایشان همواره تاکید دارند که اقتصاد باید مقاومتی باشد به گونه ای که اقتصاد کشور نسبت به تکانه‌های بین المللی مقاوم باشد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی را اقتصاد دانش بنیان عنوان کردند، گفت: ما اعلام می کنیم به طور کامل در خدمت گروه خودروسازی سایپا هستیم و با توجه به ظرفیت های علمی دانشگاهی و جامعه مهندسی سایپا می توان باعث رشد و تعالی صنعت خودروسازی شد.

ایجاد پردیس مشترک تخصصی صنعت خودرو

همچنین در این نشست امید رضایی فر؛ مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد داد که به منظور ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی سایپا، “پردیس مشترک با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران” راه اندازی شود؛ با این اقدام، سایپا صاحب یک پارک علم و فناوری خواهد شد.

او ادامه داد: توصیه می شود که سایپا در جهت مشارکت در طرح‌های ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر اقدام کند؛ از طرفی کلید واژه این همکاری‌ها نوآوری مبتنی بر “نوآوری باز” است تا از این طریق سرمایه دانشی دانشگاه‌ها به سمت صنعت هدایت شود.

گفتنی است در نشست شرکت سایپا با نمایندگان وزارت علوم که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت افزایش کیفیت تولید خودروهای داخلی و تامین نظر مصرف کنندگان و آمادگی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص کمک به ارتقاء کیفیت تولید خودروهای داخلی برگزار شد، از خطوط تولید گروه خودروسازی سایپا بازدیدهای تخصصی صورت گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.