• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

سامسونگ با انتشار یک ویدیو پیشرفت گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نسبت به قبل را به تصویر کشید

  • کد خبر : 32662
  • 24 آذر 1400 - 11:10
سامسونگ با انتشار یک ویدیو پیشرفت گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نسبت به قبل را به تصویر کشید

سامسونگ روز گذشته با انتشار یک ویدیو، میزان پیشرفت گوشی‌های تاشوی جدید خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را به نسبت نسل‌های گذشته به تصویر کشید.

سامسونگ تابستان امسال از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به عنوان سومین نسل از گوشی‌های تاشوی خود رونمایی کرد. شرکت کره‌ای بعد از گذشت تقریبا دو سال آنقدر در این زمینه حرفه‌ای شد که حتی چند وقت پیش شنیده بودیم گلکسی زد فلیپ ۳ پرفروش‌ترین گوشی در بازار کره‌ی جنوبی است و این نشان می‌دهد کاربران هم در صورتی که گوشی‌های تاشو عملکرد خوبی داشته باشند به خرید آن رغبت دارند.

البته همچنان هم مسئله‌ی مقاومت برای کاربران اهمیت زیادی دارد. شکی نیست که گوشی‌های تاشو در مقایسه با گوشی‌های معمولی مقاومت خوبی ندارند و با یک حرکت ناخواسته ممکن است بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه در آن واحد نابود شود چرا که نمایشگر این گوشی‌ها تمام آن چیزی است که برایش هزینه می‌کنید و در عین حال کمترین مقاومت را هم همین نمایشگر دارد. چون فقط یک لایه‌ی پلاستیکی آن را پوشانده است و حتی با کشیدن ناخن هم ممکن است خط و خش روی آن بیفتد.

البته سامسونگ طی تقریبا دو سه سال گذشته تلاش کرد این موضوع را نسل به نسل جدی بگیرد و مقاومت گوشی‌هایش را افزایش دهد. در حال حاضر گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ اگرچه همچنان نمایشگرهای منعطف و آسیب‌پذیری دارند اما بیشتر برای کاربران این اهمیت دارد که تا چه اندازه این گوشی‌ها می‌توانند در برابر تا شدن از خود مقاومت نشان دهند. چون این دقیقا چیزی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد، در غیر این صورت قطعا کسی که تا این اندازه برای گوشی تاشو هزینه می‌کند، می‌داند که نمایشگر آن در برابر صدمات بیرونی آسیب‌پذیر است و باید شدیدا مراقب آن باشد. سوا از این موضوع، یک گوشی تاشو در درجه‌ی اول باید در مقابل تا شدن‌های متوالی عملکرد خوبی داشته باشد که به ادعای سامسونگ، نماینده‌های این شرکت می‌توانند تا ۵ سال، هر روز ۱۰۰ بار تا شدن را تحمل کنند که این عالی است چرا که کاربران هیچوقت در طول روز ۱۰۰ بار گوشی خود را باز و بسته نمی‌کنند.

اما اگر بخواهیم در رابطه با کیفیت ساخت این گوشی‌ها صحبت کنیم، ذکر همین نکته کافی است تا متوجه پیشرفت سامسونگ در این زمینه شوید. در سال ۲۰۱۹ شرکت کره‌ای محصولی را راهی بازار کرد که گرد و غبار از لابه‌لای لولای آن به درون نفوذ می‌کرد. البته کار از گرد و غبار هم گذشته بود چرا که در بررسی‌ها، حتی سنگ و شن هم می‌توانست وارد گوشی شده و به نمایشگر صدمه بزند. اما در سال ۲۰۲۱، محصولاتی از خطوط تولید شرکت بیرون آمدند که حتی در برابر نفوذ آب هم بالاترین استاندارد موجود یعنی IPX8 را دارند تا به اولین گوشی‌های تاشو با این استاندارد مقاومتی تبدیل شوند.

البته حرف X یعنی در برابر نفوذ گرد و غبار، هیچ یک از دو گوشی جدید یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ استاندارد مقاومتی ندارند. در این باره نگرانی‌های زیادی وجود دارد چون اگر گرد و غبار به درون این گوشی‌ها نفوذ کند قطعا مشکل ایجاد خواهد شد. اما سامسونگ از فناوری «جارو» در این گوشی‌ها استفاده کرده که به گوشی کمک می‌کند گرد و خاک را به بیرون هدایت کند. حال این فناوری تا چه اندازه موثر است نمی‌دانیم اما هرچه که هست به سامسونگ کمک نکرد بتواند استاندارد IP دریافت کند. با این حال در صورتی که از این گوشی‌ها استفاده می‌کنید بدانید که همیشه ممکن است گرد و غبار می‌تواند وارد گوشی شود و به همین خاطر در محیط بیرون از خانه، خصوصا زمانی که می‌دانید گرد و خاک زیاد است، گوشی را از جیب خارج نکنید.

از لحاظ مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع هم این گوشی‌ها با بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلاگلس ویکتوس، عملکرد بسیار خوبی دارند. فریم و لولاها هم از جنس آلومینیوم تقویت شده است تا بدین ترتیب در صورت سقوط، گوشی در امان بماند. البته فراموش نکنید تمام این مقاومت‌ها را زمانی شاهد خواهید بود که گوشی در حالت بسته به زمین بیفتد. در غیر این صورت، یعنی در شرایطی که گوشی در حالت باز به زمین بیفتد، قطعا صدمات زیادی را متحمل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.