• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

سازو کار مجلس برای توزیع عادلانه بودجه های استانی

  • کد خبر : 4291
  • 23 آذر 1399 - 10:20
سازو کار مجلس برای توزیع عادلانه بودجه های استانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاخص هایی را به منظور توزیع عادلانه بودجه های استانی از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص طرح احکام کلی بودجه  را بررسی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس بند ۷ این طرح دولت را مکلف کردند در تنظیم و تصویب لایحه بودجه سنواتی؛ توزیع عادلانه بودجه استانها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان؛ مدنظر قرار دهد.

بر اساس بند ۸ این طرح دولت مکلف به تنظیم، تدوین و ابلاغ شاخصهایی متضمن رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات بین استانها براساس آئین نامه مصوب هیات وزیران، در تنظیم لوایح بودجه سالانه شد.

بر اساس بند ۹ این طرح دولت مکلف شد در تنظیم لوایح بودجه سالانه، تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌های داخل از طریق اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی، شرکت‌های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش‌بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی؛ در نظر گیرد.

بررسی سایر بندهای این طرح همچنان در مجلس ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.