• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

سازوکارهای مالی دلیل طولانی شدن زمان ساخت نیروگاه‌ها است

  • کد خبر : 32111
  • 18 آذر 1400 - 18:06
سازوکارهای مالی دلیل طولانی شدن زمان ساخت نیروگاه‌ها است

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی، موانع موجود در اختصاص اعتبار و سازوکارهای تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی را دلیل افزایش زمان ساخت این سازه‌ها اعلام کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما، محسن طرز طلب با اشاره به اینکه شرکت تولید برق حرارتی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به سرمایه گذاران نیروگاه‌ها بدهکار است افزود: از این میزان بدهی، ۲۱ هزار میلیارد تومان مربوط به گروه مپنا است، ۳ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی غیر مپنایی، ۹۵۰۰ میلیارد تومان بابت طرح‌های بیع متقابل (طرح‌هایی که دولت متعهد بود از محل سوخت صرفه جویی شده هزینه تبدیل نیروگاه‌ها را به سیکل ترکیبی پرداخت کند) و ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌های کشور بدهکار هستیم.

وی با بیان اینکه رقم بدهی بیشتر از ۵۰ هزار میلیاردتومان بوده که در سال‌های گذشته بخشی از آن پرداخت شده است گفت: بخشی از این بدهی‌ها به دلیل جهش نرخ ارز بیشتر شده و البته همچنان در حال افزایش است این درحالیکه که بدهی‌های ریالی ما ۳۵۰۰ میلیارد تومان و ۹۵۰۰ میلیارد تومان هم از محل سوخت صرفه جویی است.

طرز طلب با اشاره به اینکه در سال گذشته توانستیم با تهاتر و ارائه حواله به سرمایه گذاران نیروگاه بخشی از بدهی را پرداخت کنیم گفت: امسال هم هدف گذاری برای انجام این روند انجام شده، اما متاسفانه اعتباری که در بودجه امسال پیش بینی شده کفاف سرمایه گذاری‌ها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌ها نیازمند دریافت ۱۴ مجوز است افزود: سوء مدیریت‌ها در مجموعه‌های مختلف و از طرفی وضعیت ارز در کشور نیز از دلایل طولانی شدن پروژه‌ها در کشور است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.