• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

ساده سازی خدمات بانکی با طرح افتتاح حساب غیرحضوری بانک مسکن

  • کد خبر : 32215
  • 20 آذر 1400 - 11:59
ساده سازی خدمات بانکی با طرح افتتاح حساب غیرحضوری بانک مسکن

مراحل افتتاح حساب مشتریان بانک مسکن کاملا غیرحضوری و به سادگی در دسترس تمامی مشتریان و مراجعه کنندگان قرار دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در راستای ارتقای آسودگی خاطر و سهولت انجام امور مختلف بانکی، سطح خدمات غیرحضوری و مجازی خود را گسترش داده است. از جمله مهم ترین و در عین حال اساسی ترین خدمات بانکی که به صورت غیرحضوری به مشتریان بانک مسکن ارائه می شود؛ افتتاح حساب به صورت آنلاین است که در واقع مرحله نخست برای انجام سایر امور بانکی است. این نوع خدمات رسانی بانک مسکن به ویژه در شرایط فراگیری کرونا که تجمع و حضور مداوم در مکان های عمومی ریسک و خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد، اهمیت دو چندان دارد.
بررسی ها نشان می دهد یکی از مهم ترین ویژگی های افتتاح حساب غیرحضوری در بانک مسکن، سهولت طی شدن مراحل آن برای تمامی مشتریان است. به این صورت که مشتریان برای افتتاح حساب به صورت غیر حضوری از طریق پیشخوان مجازی در وب‌ سایت بانک مسکن و در سامانه همراه بانک توسط متقاضی، چند مرحله ساده را باید بگذرانند. نخست ارائه اطلاعات و احراز هویت است. به این شکل که متقاضی از طریق رایانه شخصی یا لپ‌تاپ مجهز به دوربین (webcam) و یا تلفن‌همراه به سامانه پیشخوان مجازی ( https://ecounter.bank-maskan.ir)، متصل شده و از میان امکانات فراهم شده در پیشخوان مجازی، منوی افتتاح حساب غیر حضوری را انتخاب می‌ کند. در این بخش در صورت انتخاب روش احراز هویت از طریق چهره، متقاضی باید شماره سریال کارت ملی را در فیلد مورد نظر وارد کند. اما اگر فرد متقاضی احراز هویت از طریق کارت ملی هوشمند را انتخاب کند باید در ابتدا شخصاً نسبت به تهیه دستگاه کارت‌خوان (Card Reader) از فروشگاه‌های تجهیزات رایانه‌ای اقدام کرده و دستگاه مذکور را به رایانه شخصی متصل و طبق راهنمای آن مراحل نصب نرم‌افزار را انجام دهد، سپس متقاضی کارت ملی را وارد دستگاه کارت‌خوان کرده و منوی «جهت ارتباط با کارت ملی هوشمند» را انتخاب می کند. روش دیگر احراز هویت از طریق اطلاعات مسکن‌کارت است. این روش احراز هویت به دارندگان کارت بانک مسکن (مسکن‌کارت) اختصاص دارد. در این حالت مشتری شماره کارت بانک مسکن، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت و رمز دوم کارت (رمز پویای کارت) را در فیلدهای مربوطه وارد کرده، در صورت صحت اقلام ورودی، مشتری مجاز شمرده شده و به منظور افتتاح حساب به مرحله بعد هدایت می‌شود.
مرحله بعد، استعلام کد شهاب است. در این مرحله استعلام کد شهاب جهت افتتاح حساب به صورت اتوماتیک انجام و در صورت احراز هویت موفق، کد پیگیری به متقاضی ارائه می‌شود.
پس از اخذ کد شهاب، متقاضی به مرحله بعد هدایت می‌ شود. در این مرحله باید نوع سپرده، شعبه افتتا‌ح‌کننده، مبلغ افتتاح حساب، درخواست صدور کارت بانکی (در صورت نیاز) تعیین و همچنین شرایط افتتاح حساب نیز تأیید شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.