• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ساخت ۱۰۰ درصد قطعات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور

  • کد خبر : 31295
  • 09 آذر 1400 - 16:36
ساخت ۱۰۰ درصد قطعات نیروگاه‌های حرارتی در داخل کشور

مدیرعامل مپنا با اشاره به ساخت ۱۰۰ درصدی قطعات نیروگاه‌های حرارتی گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می‌شود هرگز در اثر تحریم با مشکل مواجه نخواهد شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از صدا و سیما، عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا با اشاره به اینکه برق، یک کالای راهبردی افزود: تامین امنیت تولید برق به عنوان یک کالای راهبردی بسیار ضروری است و در این راستا ما باید توانایی احداث نیروگاه را در کشور حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در تامین تجهیزات نیروگاه توان خود را حفظ خواهیم کرد گفت: تجهیزاتی که در کشور و در گروه مپنا ساخته می‌شود هرگز در اثر تحریم با مشکل مواجه نخواهد شد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه هزینه اجرای پروژه‌ها با بومی سازی‌های انجام شده کاهش یافته است ادامه داد: درحال حاضر بخشی از مواد اولیه ساخت نیروگاه داخلی سازی شده است البته ما در هر بخشی که با مشکل مواجه شدیم آن را بومی سازی کردیم اگرچه توسعه این فعالیت نیازمند هزینه و تامین زیر ساخت است.

علی آبادی با بیان اینکه ما در گذشته تحت لیسانس کشورهای دیگر فعالیت می‌کردیم گفت: درحال حاضر ما تجهیزات را در کشور طراحی کرده و می‌سازیم از جمله سیستم کنترل نیروگاه که به عنوان مغز متفکر این مراکز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز مپنا برروی نقاطی است که ممکن است به دلیل تحریم‌ها با خطرمواجه باشد گفت: ما قطعات را گرانتر می‌سازیم، اما حاضر به وابسته شدن برای تامین تجهیزات نخواهیم بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.