• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
1

ری‌را جایگاه خوبی در بازار پیدا خواهد کرد/ ظرفیت‌های ایران‌خودرو با سایر خودروسازان به اشتراک گذاشته شود

  • کد خبر : 53120
  • 07 شهریور 1401 - 7:33
ری‌را جایگاه خوبی در بازار پیدا خواهد کرد/ ظرفیت‌های ایران‌خودرو با سایر خودروسازان به اشتراک گذاشته شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ری‌را جایگاه خوبی در بازار پیدا خواهد کرد گفت: این خودرو از نظر بن‌سازه و شکل ظاهری مناسب است و با قوای محرکه پیشرفته‌ای که به آن مجهز خواهد شد، سال آینده تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- سیدمصطفی میرسلیم در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو، افزود: ایران خودرو جایگاه رفیع و خوبی در میان خودروسازان داشته است و مجموعه فعالیت‌هایی که در این نمایشگاه عرضه شده نیز بیانگر این موضوع است.
وی تصریح کرد: این قابلیت‌ها می‌تواند به کمک دیگر خودروسازان بیاید و دستاوردهای ایران‌خودرو نصیب سایر خودروسازان هم بشود تا صنعت خودرو کشورمان با هم‌افزایی به جایگاه مناسبی در سطح جهان برسد.
میرسلیم افزود: سایر خودروسازان هم مرکز تحقیقات و ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند تا به رتبه های بالا دست یابیم و افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولات را سبب ساز شود.
وی با بیان این‌که خودروهای داخلی ارزان‌تر از خودروهای مشابه خارجی است و قابلیت رقابت دارند، گفت: اگر بازار ما از نظر اقتصادی مشکل دارد نباید خودروساز را مقصر دانست، وظیفه خودروساز اصلاح وضعیت اقتصادی کشور نیست بلکه باید محصولی باکیفیت و رقابتی تولید و عرضه کند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم‌ها نیز از یک سو مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد کرد، شرایط قبل از تحریم به ارایه محصول کیفی و تثبیت بهای تمام شده کمک می‌کرد، اما بعد از تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد شد.
وی گفت: در شرایط تحریم نیز دستاوردهای زیادی توسط خودروسازان با اتکا به توان خودشان حاصل شد، به‌ویژه این‌که تولید متوقف نشد.
عضومجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرکای تجاری این تفکر را داشتند که با ترک بازار توسط آن‌ها تولید خودرو در کشور متوقف می‌شود که این موضوع روی نداد.
میرسلیم با بیان این‌که در حوزه قوای محرکه پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته که نویدبخش است، گفت: پیش از این پیشنهاد همکاری دو خودروساز بزرگ کشور  برای تامین قوای محرکه سایپا توسط ایران خودرو را داده بودیم که امسال با حمایت وزارت صمت اجرایی شده و قطعا آثار مثبتی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=53120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.