• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

ریزش دلار به کانال ۲۵ هزار تومان/ بازار ارز بدون خریدار است

  • کد خبر : 35737
  • 27 دی 1400 - 13:44
ریزش دلار به کانال ۲۵ هزار تومان/ بازار ارز بدون خریدار است

فضای بازار ارز این روزها با کاهش انتظارات تورمی و افزایش عرضه همراه است که منجر به افت بیشتر نرخ‌ها در بازار شده است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  خبرنگار ایبِنا؛ فعالان بازار ارز در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰) همچون روزهای اخیر نظاره‌گر کاهش پلکانی بهای ارز به ویژه دلار و یورو هستند.

در این میان، مشاهدات میدانی خبرنگار ایبِنا از بازار آزاد ارز در محدوده میدان فردوسی و سبزه‌میدان در شهر تهران، نشان از افزایش عرضه ارز از سوی فروشندگان دارد؛ اتفاقی که در مقابل اندک تقاضای موجود و افت حجم معاملات، باعث تداوم روند کاهشی بهای دلار شده است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد ارز که چند هفته قبل در محدوده ۳۲ هزار تومانی در نوسان بود، حالا با چند کانال ریزش به کانال ۲۶ هزار تومانی بسیار نزدیک شده است. در مجموع فضای بازار ارز با کاهش قابل توجه خریدار و افت داد و ستدها همراه شده است.

از صرافی‌ها چه خبر؟

از سوی دیگر، در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور نیز بهای دلار و یورو با کاهش پلکانی در هفته‌ها و روزهای اخیر، همراه است. به گونه‌ای که در معاملات امروز و در لحظه انتشار این گزارش، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۴۶۵ تومان رسیده است و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۲۸۲ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به رقم ۲۵۹۸۰ تومان رسیده است. همچنین مقایسه نرخ امروز دلار نسبت به دوشنبه هفته قبل (بازه یک هفته ای) نیز نشان می‌دهد که بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا در طول یک هفته گذشته، حدود ۸۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

بر اساس این گزارش؛ در معاملات امروز، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۶۷۸ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۹۲۵۷ تومان رسیده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۸۳ تومان کاهش یافته است. یورو نیز در بازه یک هفته اخیر، بیش از هزار تومان ارزان تر شده است و از کانال سی هزار تومان به کانال بیست و نه هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، نکته حائز اهمیت در معاملات این روزهای بازار ارز، افزایش تعداد فروشندگان دلار در مقابل تعداد خریداران است. موضوعی که بیان‌گر این است که در شرایط کنونی، بسیاری از افراد که در ماه‌های گذشته، به خرید ارز به ویژه دلار اقدام کرده بودند، حال در شرایط فعلی، در جهت جلوگیری از ضرر و زیان، سرمایه‌های دلاری خود را به ریال تبدیل می‌کنند. اتفاقی که به افزایش سطح عرضه ارز به ویژه دلار در بازار منجر شده است. در این باره باید تاکید کرد که روند مذکور، به دلیل کاهش قابل توجه انتظارات تورمی و سیاست‌گذاری‌های حمایتی دولت در جهت افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی و تقویت ارزآوری به چرخه اقتصادی کشور رقم خورده است.

از بازار متشکل ارزی چه خبر؟

بر اساس این گزارش، در حالی که بهای دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز با افت همراه است، جدیدترین نرخ‌ها از بازار متشکل ارزی نیز بیانگر تداوم روند کاهشی دلار و یورو است. به گونه‌ای که تا ساعت ۱۳ امروز، نرخ هر اسکناس دلار آمریکا در بازار متشکل ارز ایران به رقم ۲۴۹۷۴ تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین دلار بازار متشکل در معاملات روز قبلٰ حدودا ۲۵۸۰۰ تومان بود. همچنین در حال حاضر هر اسکناس یورو در بازار متشکل ارز ایران به رقم ۲۸۶۳۰ تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، یک کانال کاهش یافته است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=35737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.