• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

ریزش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 13846
  • 12 اردیبهشت 1400 - 2:16
ریزش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۳ هزار و ۵۴۷ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۸۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز هفته (شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۵۲۴ واحدی معادل ۱.۱۲ درصد به رقم ۳۱۰ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۰۸ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد، عدد ۴۲۵ هزار و ۶۶۴  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۴۶ واحدی به رقم ۲۷۷ هزار و ۸۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۳۷۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۴۰۷ واحد کاهش به رقم ۸۷۱  هزار و ۹۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۶۹۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۲۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، شستا، کچاد، تاپیکو و فخوز با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپاسار، خبهمن و جم پیلن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۹۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۵ هزار و ۱۳۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۸۶  میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خبهمن(گروه‌بهمن‌) با ۳.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وپاسار، سپ، جم پیلن، واعتبار و واعتبار بود. همچنین نماد معاملاتی ثامید(توسعه و عمران امید) با ۵.۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فایرا، فباهنر، برکت، کاوه، فولاد و فخوز قرار گرفتند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=13846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.