• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

رونمایی شبکه پرسرعت در دهه فجر/ به دنبال افزایش سرعت اینترنت هستیم

  • کد خبر : 32895
  • 27 آذر 1400 - 12:40
رونمایی شبکه پرسرعت در دهه فجر/ به دنبال افزایش سرعت اینترنت هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در دهه فجر شبکه پرسرعت را رونمایی خواهیم کرد. برای محقق کردن این مهم همه دستگاه‌های مربوط باید با ما همراه شوند وزارتخانه نیرو و شهرداری‌ها باید در این زمینه با ما همکاری کنند تا مشکل سرعت به کلی برای ما حل شود.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا؛ عیسی زارع پور در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های آتی وزارتخانه گفت: فناوری اطلاعات زندگی بشر را زیر و رو کرده است و کمتر حوزه‌ای از آن متاثر نشده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا به فرصت تبدیل شد، خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات به صورت فرصت نگاه می‌کند و بر این باور هستیم که فرصت های آن بیشتر از تهدیدهای آن است و ما باید عقب ماندگی تاریخی خود را در این بخش جبران کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه شبکه ملی اطلاعات، افزود: این بخش ۲ بال اساسی دارد بال نخست، شبکه پرسرعت در کشور است و تلاش داریم فیبرنوری را در منازل و همه نقاط کشور را در دستور کار قرار دادیم. ۲۰ میلیون پرت پرسرعت برنامه ریزی کردیم و این مسئله نیازمند عزم ملی است.

به گفته وی، در دهه فجر شبکه پرسرعت را رونمایی خواهیم کرد. برای محقق کردن این مهم همه دستگاه‌های مربوط باید با ما همراه شوند وزارتخانه نیرو و شهرداری‌ها باید در این زمینه با ما همکاری کنند تا مشکل سرعت به کلی برای ما حل شود.

زارع پور درباره بال دوم توسعه شبکه ملی اطلاعات، افزود: بال دوم خدمات است. ۳ دسته خدمات را در اختیار مردم قرار می دهیم. خدمات دولت الکترونیک به عنوان پروژه بزرگ دنبال می شود. در خوشبینانه ترین حالت توسعه در این زمینه جزیره‌ای بوده است ما تلاش داریم که پنجره واحد خدمات راه اندازی کنیم. تا با یک بار احراز هویت ۳۰ درصد خدمات دولتی را مردم دریافت کنند.

وی با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه برای حوزه ارتباطات، خاطر نشان کرد: اگر نمایندگان در این زمینه همکاری کنند نقشه راه ارتباطات کشور تدوین شده است.

وی با ارائه تعریف خود از دولت مردمی، گفت: اگر بخواهیم عدالت و دولت مردمی را محقق کنیم و زمینه فساد را از بین ببریم باید خدمات هوشمند در اختیار مردم قرار بگیرد. دولت مردمی از دید من یعنی اینکه مردم خدمات را بدون دخالت انسان دریافت کنند.

زارع پور بابیان اینکه پلتفرم‌های داخلی خوبی در کشور راه اندازی کردیم، افزود: سکوهای ارائه خدمات خوبی در کشور داریم که از کشورهای پیشرفته دنیا دستکمی ندارند. پلتفرم‌های حمل و نقل و مسیریابی به موفقیت های خوبی دست یافتیم و بسیاری از مردم از گزینه حمل و نقل وطنی استفاده می کنند. تلاش ما این است که مردم طعم شیرین استفاده از فناوری جدید را در زندگی خود بچشند.

سهم اقتصاد دیجیتال از GDP را به ۱۰ درصد برسانیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه اقتصاد دیجیتال، افزود: تلاش کردیم که سهم این حوزه را در تولید ناخالص ملی را افزایش بدهیم و یک کارگروه با اختیارات ویژه تعریف کردیم که سهم اقتصاد دیجیتال را به ۱۰ درصد برسانیم. موانع ورود کسب و کارهای دیجیتال در بورس را برطرف کردیم که این مسئله آغاز راه جدیدی است.

وی بابیان اینکه با توسعه فیبرنوری به دنبال افزایش سرعت هستیم، افزود: در حوزه توسعه اینترنت ثابت عقب مانده هستیم در ۳ ماه گذشته وضعیت ثابتی داشتیم و رتبه ما در جهان در بین۱۳۰ کشور رتبه ما بین ۷۰ تا ۷۴ بوده است. همچنین رتبه ما در حوزه اینترنت همراه در ۱۸۰ کشور رتبه ۱۴۲ را احراز کردیم.

وی بابیان اینکه لایه دسترسی در اختیار اپراتورها ست، گفت: اگر پروژه فیبر نوری در نقاط اتفاق بیفتد وقتی به خانه رسیدند از اینترنت خانگی استفاده کنند و فشار از اینترنت همراه کمتر شود.

به گفته وی، سازمان تنظیم و مقررات تعرفه‌ها با وجود تورم تغییری نداد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=32895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.