• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

رونمایی از ظرفیت‌های مپنا در تعمیرات موتور هواپیماهای مسافربری

  • کد خبر : 59018
  • 05 آذر 1401 - 19:35
رونمایی از ظرفیت‌های مپنا در تعمیرات موتور هواپیماهای مسافربری

گروه مپنا برای نخستین بار از ظرفیت‌های خود در حوزه تعمیر موتور هواپیماهای مسافربری رونمایی می‌کند؛ این موتور از نوع موتورهای به کار رفته در ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور است که در آن از قطعات تعمیر شده توسط متخصصان داخلی گروه مپنا مطابق با استانداردها و قوانین بین‌المللی هوایی استفاده شده است.

پیشتر، فاز اول پروژه تست و راه‌اندازی موتور هواپیمای مسافربری از نوع توربوفن بر روی استند طراحی شده ساخت داخل با موفقیت انجام شده بود. هدف اصلی بستر تست زمینی، راه‌اندازی اولیه موتور هواپیما بعد از ساخت قطعات یا تعمیر قطعات و انجام برخی آزمون‌هایی است که نیاز به فضای باز دارد.
تست انجام شده گام بسیار مهمی در دستیابی به امکان آزمون کلیه موتورهای هواپیماهای مسافربری و تجاری در کشور محسوب می‌شود. این دستاورد باعث بهبود کیفیت ایمنی پروازهای مسافربری در ناوگان هوایی مسافری خواهد شد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های بستر تست زمینی، قابلیت جابه‌جایی کلیه تجهیزات آن بر روی تریلی است؛ به این ترتیب به سهولت شرایط انجام انواع تست روی موتور هواپیما در هر منطقه‌ای و با توجه به شرایط محیطی فراهم شده است.
در همین راستا برخی از منابع خبری اخیراً به ساخت موتور جت در‌ گروه مپنا پرداختند که بر اساس اعلام این گروه صحت ندارد.
گروه مپنا اعلام کرده است دستاورد حاصل شده در این صنعت، انجام تعمیرات و بازسازی موتور هواپیمای مسافربری است که با اخذ گواهینامه‌های رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری محقق شده است.
گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی جزیره کیش، ۲۲ تا ۲۵ آذر در جزیره کیش برگزار خواهد شد و اولین تجهیز موبایل تست موتور رونمایی و یک موتور هواپیمای مسافربری از خانواده موتورهای ناوگان هواپیمایی مسافری کشور توسط گروه مپنا، به صورت زنده تست می‌شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.