• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

رونمایی از سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون

  • کد خبر : 9370
  • 27 بهمن 1399 - 20:54
رونمایی از سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون

سامانه های بانکداری مجازی، ثبت چکهای صیادی و احکام قضایی بانک توسعه تعاون با حضور مدیر عامل این بانک رونمایی گردید.

به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون اظهار داشت: فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک به عنوان مهمترین مزیت هر بانک مطرح هستند و چانچه بانک از این منظر حائز ویژگی کارآمدی و قابلیت تطبیق و بروزرسانی باشد در شبکه بانکی به سرآمدی رسیده است.

وی افزود: فناوری اطلاعات در بانک توسعه تعاون به عنوان نقطه قوت مطرح است و همکاران این بخش ضمن بهره‌مندی از دانش تخصصی، فراهم‌سازی سخت‌افزار، رعایت امنیت اطلاعات و برون‌سپاری صحیح در راه‌اندازی سامانه‌های مورد نیاز، عملکرد موثری داشته و در تامین نیازهای نرم‌افزاری و سامانه‌ای بانک مطابق الزامات بانک مرکزی اهتمام کافی داشته است.

مهدیان تصریح نمود: اجرای قوانین، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و محصولات و خدمات جدید بانکداری نیازمند فراهم‌سازی شرایط مورد نیاز فنی از سوی همکاران فناوری اطلاعات می‌باشد و با تدابیر و تلاش‌های صورت گرفته از سوی این همکاران، بسیاری از اقدامات نوآورانه در حوزه‌های عملیات بانکی، اعتباری، حقوقی، ارتباط با مشتریان، تفاهم‌نامه با اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا گردیده است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به نقش پیشرانه‌ای و تحول آفرین حوزه فناوری، انتظارات و توقعات از همکاران این حوزه بسیار بالاست و نیروی انسانی متخصص این حوزه با نقش‌آفرینی موثر، در اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بوده‌اند.

در این مراسم سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون به نشانی https://vb.ttbank.ir رونمایی شد. علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون در بیان مزیت‌های این سامانه گفت: این سامانه شکل جدیدی از نسخ همراه بانک و همچنین امکانات و قابلیت های اینترنت بانک، مبتنی بر تکنولوژی PWA بوده که در دسترس تمامی کاربران و مشتریان محترم این بانک قرار می گیرد. از سوی دیگر جایگزین خوب مناسبی برای مشتریان دارای گوشی و تبلت های هوشمند دارای سیستم عامل IOS، Windows و سایر سیستم عامل های موجود در بازار بوده و همچنین بروز رسانی و ارتقای این اپلیکیشن بدون نیاز به نصب مجدد بوده و در لحظه آخرین امکانات به اپلیکیشن مزبور اضافه و خودکار اعمال می‌شود.

وی افزود: از جمله امکانات این سامانه می توان به مدیریت سپرده ها، کارت‌ها، تسهیلات و پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پایا، ساتنا، دریافت رمز دوم پویا و دریافت انواع گزارشات مالی و بانکی اشاره کرد که امکانات و قابلیت های این اپلیکیشن، بانک توسعه تعاون را به عنوان بانکی پیشرو در قیاس با سایر بانکها در حوزه بانکداری مجازی قرار داده است.

یکتا یادآور شد: مشتریان با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور همراه بانک خود می‌توانند وارد سامانه بانکداری مجازی بانک توسعه تعاون شوند و این پیشنهاد به کاربر داده می‌شود تا امکان دسترسی این سامانه از طریق میان‌بر صفحه اصلی تلفن موبایل هوشمند قابل دسترسی باشد.

همچنین در این مراسم سامانه ثبت، تایید و انتقال چک‌های صیادی بانک توسعه تعاون نیز رونمایی گردید. این سامانه از طریق سامانه بانکداری مجازی قابل دسترسی بوده و کاربری که به سامانه بانکداری مجازی وارد شده است، با درج شماره مشتری و تلفن همراه خود می‌تواند از خدمات سامانه ثبت چک صیادی بر اساس قانون جدید چک های صیادی نیز بهره‌مند گردد.

بانک توسعه تعاون همزمان با سایر بانک‌ها و مطابق قواعد بانک مرکزی، زیرساخت‌های فنی مورد نیاز جهت ثبت، تایید و انتقال چک را برای مشتریان فراهم نموده است که با این امکان مشتریان قادر خواهند بود، عملیات مربوط به ثبت، تایید و انتقال چک را انجام دهند.

ایرج شیخ زاده معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بانک توسعه تعاون نیز در خصوص این سامانه گفت: شبکه بانکی در حال حاضر در حال بررسی و آزمون سامانه مورد نیاز برای اجرای قانون جدید چک هستند و بانک توسعه تعاون با این رونمایی سامانه تخصصی، از پیشگامان شبکه بانکی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر اساس قانون جدید چک، تمامی مشتریان دارنده چک، قبل از صدور چک و تحویل چک به ذینفع، می بایست مشخصات، تاریخ و مبلغ و سایر مندرجات فیزیک چک را در سامانه مدیریت چک ثبت نماید و ذینفع چک نیز تایید نماید که چک را دریافت نموده است، در غیر اینصورت امکان نقد کردن چک و انتقال آن به ذینفع دیگر امکان پذیر نمی باشد. همچنین در صورت انتقال چک به فردی دیگر، قبل از انتقال نیز می بایست قرایند انتقال چک در سامانه مزبور ثبت و تایید گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به الزام بانکها در اجرای قانون جدید چک، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تمامی مشتریان و ذینفعان در خصوص فرایند جدید صدور چک امری بسیار مهم و ضروری بوده که تا کنون این بانک از تمامی ابزارها و امکانات رسانه ای خود در جهت تنویر افکار عمومی مردم و مشتریان استفاده نموده است. ضمن اینکه طی دستورالعمل ها و بخشنامه های مختلف و متعاقب آن برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در راستای توجیه تمامی همکاران در بانک برنامه ریزی و اجرا شده است.

گفتنی است در این جلسه همچنین سامانه مدیریت و نظارت بر احکام قضایی بانک نیز معرفی و رونمایی گردید. شهرام شب بو معاون نرم افزار اداره کل زیرساخت در تبیین این سامانه گفت: این سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات ثبت و اجرای نامه‌های وارده سازمان ها از جمله مراجع قضایی، انتظامی، تعزیرات، تامین اجتماعی و … را امکان پذیر نموده است که با راه اندازی این سامانه، بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و همچنین اجرای احکام قضایی و دستورات سازمان های نظارتی با سرعت بسیار بالا و هوشمند صورت می پذیرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=9370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.