• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

رونمایی از سامانه استخدام شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه(ساپفو)

  • کد خبر : 68581
  • 11 اردیبهشت 1402 - 16:20
رونمایی از سامانه استخدام شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه(ساپفو)

همزمان با روز کار و کارگر و چند روز پس از فرمان مقام معظم رهبری درخصوص دغدغه اشتغال‌زایی در کشور و تأکیدات رئیس‌جمهور محترم مبنی بر برقراری عدالت در جذب، سامانه استخدام شرکت‌های پیمانکاری فولاد مبارکه(ساپفو) توسط واحد مدیریت منابع انسانی پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه راه‌اندازی شد.

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: این اقدام که با هدف شفافیت در جذب نیروهای پیمانکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه و مستعد اشتغال راه‌اندازی شده، می‌تواند بستر مناسبی برای افراد جویای شغل در رشته‌ها و سطوح مختلف باشد.
وی ضمن اعلام این خبر و تأکید بر ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکاری افزود: بدون شک اشتغال اصلی‌ترین مسئولیت اجتماعی هر سازمان در کشور خواهد بود. چنانچه بپذیریم که بیکاری ریشه آسیب‌های اجتماعی است، قطعاً ایجاد فرصت‌های برابر برای اشتغال می‌تواند به افزایش امید و کاهش دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر شود.
معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سیستم به شفافیت بیشتر منجر خواهد شد که از اصول اساسی تحقق حکم‌رانی خوب است. همچنین دانشمندان منابع انسانی معتقدند مرحله جذب به‌عنوان شروع فعالیت‌های منابع انسانی در یک سازمان می‌تواند سرنوشت یک سازمان را رقم بزند چرا که ورود نیروهای فاقد کیفیت که از مسیرهای غیر استاندارد مشغول به کار می‌شوند، در چرخه عمر سازمان شایستگی‌های آن را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
وی با اذعان به این موضوع که فولاد مبارکه سرمایه ملّی است و همه جوانان باید فرصتی برابر برای حضور در این کارخانه داشته باشند ادامه داد: چنانچه این الگوی موفق بتواند در دیگر شرکت‌ها و صنایع نیز اجرایی گردد می‌تواند زمینه بی‌عدالتی در استخدام‌های سفارشی که نسبتی با عدالت ندارد را ریشه‌کن کند. از آن‌جا که ساختار مدل این فرآیند بر اساس شایستگی‌های افراد است در ۳ بعد دانشی، مهارتی و شناختی سنجیده خواهد شد.
کفایت در ادامه تصریح کرد: بعد دانشی با آزمون‌های استاندارد فنی حرفه‌ای، بعد مهارتی با مصاحبه‌های مشترک کارشناسی و عملی و بعد شناختی با آزمون‌های روانشناسی و شناختی سنجیده خواهد شد. در ادامه فرآیند طب صنعتی، سلامت جسمی افراد را تأیید خواهد کرد که همه مراحل یادشده بر اساس نظام شایستگی فولاد مبارکه انجام خواهد شد.
مالک شیخی، مدیر منابع انسانی پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه نیز در این راستا عنوان داشت: این سیستم که به‌صورت پویا و مستمر تمام درخواست‌های نیروی مورد نیاز در شرکت‌های پیمانکاری فولاد را نمایه می‌کند بر خلاف دیگر سیستم‌های جذب مقطعی و در بازه زمانی خاصی نبوده و به طور مستمر به روزرسانی می‌گردد.
وی افزود: همچنین به‌منظور تکریم مقام ایثارگران، ساکنین بومی شهرستان مبارکه و فرزندان بازنشستگان فولاد مبارکه ضریبی به‌عنوان سهمیه جذب به این افراد تعلق خواهد گرفت که جزئیات آن در گزارشات آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیر منابع انسانی پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه در پایان یادآور شد: در حال حاضر کلیه متقاضیان اشتغال در شرکت‌های پیمانکاری مستمر فولاد مبارکه می‌توانند با مراجعه به آدرس sapfo.msc.ir فراخوان‌های نیروی انسانی شرکت‌های پیمانکار فولاد مبارکه را مشاهده و در آزمون‌هایی که منطبق با شرایط ایشان است، ثبت نام نمایند.

https://sapfo.msc.ir/fa-IR/Portal/8058/page/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=68581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.