• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

رونمایی از خودروهای اقتصادی داخلی؛ به زودی

  • کد خبر : 49657
  • 21 تیر 1401 - 14:13
رونمایی از خودروهای اقتصادی داخلی؛ به زودی

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ایرانخودرو و سایپا خودروهای اقتصادی خود را از اوایل مرداد ماه بصورت رسمی رونمایی خواهند کرد.

منوچهر منطقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بدنبال تاکید رئیس جمهور بر تولید خودروی اقتصادی و همچنین تقاضای نیمی از خریداران خودرو برای این خودروهای کم هزینه، وزارت صمت تصمیم گرفت تا علاوه بر واردات خودروهای اقتصادی, خودروسازان داخلی هم برای تولید این خودروها برنامه ریزی داشته باشند و از اویل مرداد ۱۴۰۱ نخستین خودروهای اقتصادی تولید داخل را رونمایی کنند.

وی سه مسیر را برای تامین خودروی اقتصادی عنوان کرد و گفت: نخستین مسیر تولید خودروهای اقتصادی داخلی است که خودروسازان این امر را محقق می کنند؛ دومین راه  پیشنهادی طراحی محصول اقتصادی از سوی خودروسازهای بزرگ خارجی است تا نمونه طراحی شده در داخل کشور تولید کنیم و مسیر سوم واردات همراه با همکاری با سایر خودروسازهای جهانی است ضمن اینکه ما از همه ظرفیت ها برای تولید خودروهای اقتصادی استفاده می کنیم. 

منطقی در مورد آیین نامه واردات خودرو  هم گفت: این آیین نامه تدوین شده و در دست بررسی توسط هیئت دولت است تا آن را ابلاغ کند و البته قبل از اجرا ما با  صنعتگران و واردکنندگان,  جلسه توجیهی برگزار خواهیم کرد.  وی گفت: در آیین نامه تدوین شده,  واردات خودروهای دست دوم امکان پذیر نیست همچنین برای خودروهای اقتصادی مشوق هایی در نظر گرفته شده  است به عنوان مثال از بین ۵ محصول اگر یک محصول  تقاضای ۵۰ درصدی داشته باشد برای آن محصول مشوقی تعیین می شود که با قیمت نهایی پایین تری  بدست مصرف کننده برسد. 

منطقی هدف از تدوین آیین نامه را ورادات خودروهای اقتصادی برای اقشار کم درآمد جامعه دانست و افزود: محدودیتی برای واردات تعیین نشده و شاخص های فنی  مانند خدمات پس از فروش و قابلیت های محصول در نظر گرفته شده است. همچنین  وارد کنندگان باید از کشورهایی که خودروهای به روزی دارند، واردات را انجام دهند. معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت, واردات خودرو را عامل ارتقاء صنعت داخلی دانست و گفت:‌ اجرایی شدن این آیین نامه منوط به مصوبه هیئت دولت است ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته, تا شهریور ۱۴۰۱ واردات خودرو انجام می شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=49657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.