• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

رونمایی از اثر”شکوه جاودانه” به عنوان سرود سازمانی جدید بانک پاسارگاد

  • کد خبر : 17487
  • 02 تیر 1400 - 14:32
رونمایی از اثر”شکوه جاودانه” به عنوان سرود سازمانی جدید بانک پاسارگاد

آیین رونمایی از سرود جدید بانک پاسارگاد با عنوان «شکوه جاودانه» اثری از سالار عقیلی، عصر امروز در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر ، بانک پاسارگاد که برای ششمین بار از سوی نشریه بنکر به‌عنوان بانک برتر ایران انتخاب شده، به مناسبت ولادت امام رضا (ع) از اثری بدیع و ماندگار رونمایی کرد. سرود «شکوه جاودانه» اثری از سالار عقیلی، با ویژگی‌های بانک پاسارگاد سروده شده است.

دکتر «مجید قاسمی» مدیرعامل بانک پاسارگاد در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی و تبریک ولادت امام رضا (ع) از حاضران درخواست کرد رو به بارگاه امام رضا (ع) قیام کرده و صلوات خاصه امام هشتم را قرائت کنند.

مدیر عامل بانک پاسارگاد: آنچه در بانک پاسارگاد اتفاق افتاده عشق به اعتلای نام ایران اسلامی بوده

دکتر قاسمی طی سخنانی در این مراسم گفت: «امروز برای بانک پاسارگاد و برای همه ایرانیان روز بزرگی است. بانک رضوی پاسارگاد مفتخر است که به امت امام رضا (ع) صادقانه خدمت می‌کند».

او درخصوص چگونگی ساخت این سرود گفت: «برای خلق این سرود جلسه‌ای با آقای عقیلی داشتیم و ایشان خواستار آگاهی بیشتر درمورد ویژگی‌های بانک پاسارگاد شدند تا آقای باطنی شاعر این اثر بتوانند براساس این ویژگی‌ها شعر این سرود را بسرایند. امروز را غنیمت دانستیم تا از سرودی که آقای عقیلی با حوصله آن‌را ساختند رونمایی کنیم».

دکتر قاسمی ضمن تشکر از سالارعقیلی گفت: «من عاشق ادبیات فاخر و حماسی شما در ترانه ها و سرودهایتان هستم که دل های عاشقان وطن را می لرزاند. والاترین ویژگی این سرود تقرب به فرهنگ پاسارگادی و محتوای غنی آن است و از آقای باطنی شاعر و آهنگ ساز این اثر نیز قدردانی می‌کنم».

مدیرعامل بانک پاسارگاد این بانک را بانک رضوی دانست و گفت: «زمانی‌که می‌خواستیم بانک را افتتاح کنیم، با وجود اینکه ۵ شعبه در تهران آماده افتتاح بودند اما چند ماه افتتاح بانک را به تاخیرانداختیم، به دلیل اینکه اصرار داشتیم حتما اولین شعبه در مشهد مقدس دایر شود. بر همین اساس بانک پاسارگاد در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۸۴ در احمدآباد مشهد و هم‌زمان با ولادت امام رضا (ع) تاسیس شد».

بانک پاسارگاد که با ۳۵۰ میلیارد تومان تاسیس شده بود، در این فاصله ۱۶ ساله توانسته است بزرگترین افتخار حوزه مالی کشور را خلق کند. در حال حاضر تنها ۴ نماد بانک پاسارگاد به پشتوانه­ تولیدات ارزشمند کالا و خدمات مورد نیاز کشور ۴۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش روی تابلوی بورس دارد.

قاسمی معتقد است آنچه در بانک پاسارگاد اتفاق افتاده عشق به اعتلای نام ایران اسلامی بوده است. ایرانی که خود را متعلق به امام رضا (ع) می داند، امامی که مثل سراج منور منیر مرکز اتصال قلب‌های ایرانیان به همدیگر است.

او در پایان سخنانش گفت: «بعضا راز توفیقات بانک پاسارگاد را سوال می کنند این راز بسیار مهم و در عین حال سهل ­الوصول است ما خودرا با توسل به بارگاه آقا امام رضا (ع) و اتکا به ادعیه زکیه ایشان به خدا سپرده ایم و نزد آن بزرگوار نوکری امت او را عهد بستیم ».

سالار عقیلی: افتخار می‌کنم که این سرود را برای بانک پاسارگاد خلق کرده‌ام

«سالار عقیلی» هنرمند مطرح کشور ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: « برای من جای افتخار دارد که این اثر را برای بانک پاسارگاد خلق کرده‌ام. چرا که خودم از دوست‌داران و علاقمندان بانک پاسارگاد هستم و می‌بینم که این بانک چگونه در خدمت مردم و اعتلای اقتصاد کشور است».

عقیلی درخصوص چگونگی ساخت این سرود گفت: «بنده این کار و سرود را با افتخار برای بانک پاسارگاد خواندم و از این بابت بسیار خوشحالم. همان‌طور که آقای قاسمی فرمودند جلساتی برای خلق این اثر داشتیم. ایشان نکته‌های مهمی را گوش‌زد می‌کردند، کار سختی بود. ضمن رعایت جوانب مختلف کاری خودم، باید اثری خلق می‌کردم که در شان بانک پاسارگاد باشد. با دوست هنرمندم آقای باطنی که آهنگساز این اثر نیز هستند و ایشان هم زحمات زیادی برای این سرود کشیدند، نزدیک یک‌ماه شبانه‌روز کار کردیم تا به یک نظر جمعی رسیدیم که این‌کار به این شکل در اختیار شما قرار بگیرد. در جلسه‌ای که با دکتر قاسمی داشتیم؛ اولین چیزی که ایشان فرمودند این بود که بانک پاسارگاد بانک رضوی و بانک عشق است و تمام کسانی‌ که در این بانک مشغول به کار هستند با عشق کار می‌کنند و ما به آن‌ها کارمند نمی‌گوییم، آن‌ها عاشقان بانک هستند و با عشق برای بانک زحمت می‌کشند. جالب اینجاست که من شب گذشته مشهد بودم و سعادت داشتم شب ولادت امام رضا (ع) نائب زیاره باشم و این اتفاق خوبی است که مستقیم از مشهد به این مراسم آمدم».

محمدمهدی باطنی شاعر و آهنگساز: صدای سالار عقیلی رنگ و بوی ایران را دارد

محمدمهدی باطنی شاعر و آهنگساز این اثر نیز در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: «این‌کار برای من کار خاطره‌انگیزی بود. هرچند آقای عقیلی همیشه نسبت به تمام کارهایی که انجام می‌دهند حساس هستند و دلیل موفقیت ایشان نیز همین حساسیت است. ایشان روی این کار حساس‌تر بودند شاید به‌دلیل علاقه بیش از حدی که به آقای دکتر دارند و البته ارادت قلبی که به امام هشتم دارند در این قضیه خیلی موثر بود. از گذشته تا به‌حال هر جایی من صدای آقای عقیلی را می‌شنوم صدای ایشان رنگ و بوی ایران را دارد. من به شخصه سال‌هاست با صدای ایشان زندگی می‌کنم. فکر می‌کنم گوهری در صدای ایشان وجود دارد که در جان آدم‌ها می‌نشیند و این جز لطف الهی چیزی نیست».

در پایان این مراسم از گروه سازنده این ترانه با اهدای لوح سپاس و نشان یاد بود بانک پاسارگاد توسط دکتر قاسمی تقدیر به عمل آمد. ترانه نام آشنای «ایران» نیز توسط سالار عقیلی اجرا شد.

لازم به ذکر است که امروز بین شعبه‌های بانک پاسارگاد قرعه‌کشی انجام شده بود و دکتر مجید قاسمی در ۸ شعبه حضور پیدا کرده و صلوات خاصه امام رضا (ع) را به اتفاق همکاران خود و مشتریان شعبه های این بانک قرائت کردند. پرچم گنبد منور امام رضا (ع) نیز به‌همراه دکتر قاسمی به این شعبه‌ها برده شد و مورد زیارت همکاران شعبه ها و مراجعه کنندگان قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=17487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.