• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به‌زودی

  • کد خبر : 29967
  • 25 آبان 1400 - 9:44
رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به‌زودی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به افزایش ساخت داخل و کاهش ارزبری در تولید اتوبوس، گفت: در حال حاضر ارزبری این محصول از ۵۸ هزار یورو به حدود ۳۷ هزار یورو رسیده و تا پایان سال به ۳۳ هزار یورو کاهش خواهد یافت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی در حاشیه بازدید رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ایران خودرو دیزل، با بیان این‌که این روند در سنوات آتی نیز ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: ظرفیت تولید محصولات ناوگان‌ حمل و نقل عمومی را در مجموعه ایران خودرو دیزل به حدی بالا می بریم که بتوانیم نیازهای داخل کشور را به صورت کامل پوشش دهیم.
وی تصریح کرد: پس از ۹ سال با همت تمامی سازندگان و کارکنان، اتوبوس به خط تولید بازگشته و در حال حاضر بیش‌ترین تولید اتوبوس در کشور متعلق به ایران خودرو دیزل است. اخیرا برای تولید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با شهرداری تهران قرارداد بستیم که از این تعداد ۱۱۰ دستگاه را تحویل داده ایم.
وی با اعلام خبر رونمایی از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل ظرف هفته‌های آینده، استفاده از این اتوبوس را که حدود ۶۵ درصد آن داخلی سازی شده است، در کاهش آلایندگی شهرهای بزرگ تاثیرگذار دانست و اظهار امیدواری کرد، با استفاده از این محصول در رفع مشکلات زیست محیطی کلانشهرها یاری‌گر باشیم.
مقیمی تصریح کرد: این محصول از سال ۱۴۰۱ وارد چرخه مصرف خواهد شد.
رشد تولید صد در صدی دیزل تا انتهای امسال
مدیرعامل ایران خودرو دیزل نیز، با اشاره به این‌که این خودروساز نسبت به سال ۹۸ و ۹۹ ، ۱۷۰ درصد رشد تولید را تجربه کرده، گفت: در پایان سال ۱۴۰۰، به میزان صددرصد نسبت به سال ۹۹ رشد خواهیم کرد.
جواد توسلی مهر با بیان این‌که برنامه این شرکت برای سال ۱۴۰۱، تولید ۱۵ هزار دستگاه محصولات تجاری سنگین و نیمه سنگین است که به معنای رشد صد در صدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است، عنوان کرد: این اتفاق مشروط به اراده دولت محترم بر نوسازی و حمایت از صنعت حمل و نقل است.
وی افزود: دولت می تواند از طریق مجاری قانونی منابع لازم را فراهم کرده و دست به نوسازی و رشد صنعت حمل و نقل بزند که یکی از زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت کشور است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با تاکید بر این‌که امروز از لحاظ کیفی، ایران‌خودرودیزل رشد بسیار قابل قبولی دارد، اظهار کرد: تمام محصولات این خودروساز استانداردهای لازم را دریافت کرده‌اند. در سال ۱۳۹۵ محصولات ایران خودرو دیزل دارای یک ستاره یا دو ستاره کیفیت بودند، اما امروز ۶۷ درصد محصولات چهار ستاره و ۳۳ درصد از آنها سه ستاره است. هم چنین در سال گذشته چهار محصول دیزل موفق به ارتقای یک ستاره کیفی شده‌اند و نمرات منفی کیفی در همه محصولات کاهش یافته است.
توسلی‌مهر با اشاره به تولید محصولات جدید، خاطرنشان کرد: علاوه بر محصولات قدیم که بسیار ارتقا یافته و به روز شده است، محصولات جدیدی که با هدف صادراتی و در حوزه حمل و نقل طراحی شده است، به بازار عرضه می شود. 
به گفته مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، این شرکت در حوزه کاهش مصرف سوخت نیز بسیار فعال بوده و تمام موتورهای تولیدی ایران خودرو دیزل تبدیل به یورو پنج EEV خواهد شد که عملا دارای ۷.۲ درصد کاهش مصرف سوخت است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=29967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.