• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

روغن موتور رسما گران شد

  • کد خبر : 4569
  • 25 آذر 1399 - 13:07
روغن موتور رسما گران شد

قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۵۳ و ۴۰ درصد گران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، بر اساس تصمیمات یکصد و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۰ درصد نسبت به نرخ اردیبهشت ماه سال گذشته افزایش یابد.
این تصمیم به منظور جلوگیری از هرگونه افت در تأمین و بروز کمبود انواع روغن موتور در سطح بازار و حفظ وضعیت حداقلی تا پایان سال جاری توسط شرکت‌های تولید کننده بوده است.
گفتنی است افزایش بیش از ۱۱۷ درصدی نرخ ارز نیمایی از عوامل افزایش هزینه‌های تولید روغن موتور بنزینی و دیزلی شرکت‌ها در آبان ماه نسبت به متوسط نرخ‌های سال گذشته بوده است.
به طوری که لوبکات ماده اولیه و اصلی تولید روغن موتور معادل ۸۴ درصد، مواد افزودنی و روغن پایه وارداتی معادل ۱۰۰ درصد، حقوق و دستمزد ۲۵ درصد، هزینه بسته بندی ۱۳۰ درصد، مواد افزودنی ۶۱ درصد، آیزوریسایکل ۹۸ درصد و روغن پایه وارداتی ۶۵ درصد رشد داشته است.
توافقات انجام شده در خصوص افزایش قیمت، با همراهی و تعامل چهار پالایشگاه روغن سازی بهران، ایرانول، پارس و سپاهان انجام شده است.
گفتنی است که برخی از محصولات تولیدی این شرکت‌ها مانند لوبکات و روغن پایه در بورس کالا عرضه می‌شود که قیمت گذاری این اقلام مطابق با ضوابط قانونی تابع مقررات بورس بوده و سود آن بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل مصوبه هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها نیست.
شایان ذکر است که سازمان حمایت بر وضعیت تأمین، توزیع، عرضه و نیز قیمت انواع محصولات روغن موتور در سطح عرضه نظارت مستمر دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=4569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.