• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

روسنفت وارد عرصه صادرات گاز طبیعی می‌شود

  • کد خبر : 22801
  • 10 شهریور 1400 - 12:02
روسنفت وارد عرصه صادرات گاز طبیعی می‌شود

شرکت بزرگ نفتی روسیه به‌دنبال دریافت مجوز صادرات گاز طبیعی از رئیس‌جمهور این کشور است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، روزنامه کومرسانت روسیه اعلام کرد که شرکت دولتی روسنفت – بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه – از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور درخواست کرده است به این شرکت مجوز صادرات گاز طبیعی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، روزنامه کومرسانت روسیه اعلام کرد که شرکت دولتی روسنفت – بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه – از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور درخواست کرده است به این شرکت مجوز صادرات گاز طبیعی بدهد تا بتواند در کنار گازپروم عامل صادرات گاز این کشور باشد.

در حال حاضر شرکت گازپروم تنها صادرکننده گاز طبیعی روسیه است.

ایگور سچین، مدیرعامل روسنفت سیزدهم ماه اوت در نامه‌ای از پوتین درخواست کرده است مجوز صادرات سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز به اروپا را برای این شرکت صادر کند.

سچین در این نامه تأکید کرده است که توافق با گازپروم برای صادرات گاز طبیعی تأثیری بر موقعیت انحصاری این شرکت در صادرات گاز روسیه نمی‌گذارد.

استدلال اصلی روسنفت برای دریافت این مجوز، کمک به افزایش درآمدهای بودجه روسیه در شرایطی است که قیمت گاز اروپا به دلیل تقاضای بالا و عرضه ناکافی به‌شدت افزایش یافته است.

روسنفت در این نامه به نام خط لوله مورد استفاده این شرکت برای صادرات گاز اشاره‌ای نکرده است، اما صادرات گاز روسنفت می‌تواند به رفع محدودیت‌های اتحادیه اروپا روی خطوط لوله نورد استریم -۱ و نورد استریم -۲ کمک کند.

لازم به ذکر است دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف روز چهارشنبه (سوم شهریورماه) در حکمی، شرکت تابعه گازپروم را که در ساخت خط لوله نورد استریم -۲ مشارکت دارد از استفاده انحصاری از این خط لوله محروم کرده بود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.