• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

روز سبز شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰

  • کد خبر : 2590
  • 25 آبان 1399 - 13:45
روز سبز شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۲۰۰

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۹۷۱۷ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۴ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۳۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۴۱ واحدی معادل ۰.۷۸ درصد به رقم ۳۲۸ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۳ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۶۸۳۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۵۷ واحد افزایش به رقم ۸۷۷ هزار و ۲۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۱۳۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، وغدیر، شتران، کگل، اخابر و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاپیکو، فارس، ومعادن، شپنا و شیران تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۷ میلیارد و ۹۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۷۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۲۶ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسپا (نفت سپاهان) با ۸.۹ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای بترانس، تایرا، کاما، شوینده، دیران، پکویر بود. همچنین نماد معاملاتی تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) با ۸.۴۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کحافظ، حتوکا، کماسه، فپنتا، ولملت، سخزر بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، حکشتی، فولاد، خگستر و پترول به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.
بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بترانس، کاما، فملی، پتایر، ولپارس، خپارس و کترام  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، کسعدی، فاذر، خکمک، تپمپی، ثشاهد، غنوش بیشترین حجم عرضه را داشتند.
امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: «مخابرات» و کمترین بازدهی متعلق به گروه: «سایر گروه ها» بود.
نوسان نماگر صنایع
معاملات بازار سرمایه در دومین روز هفته، با نوسان افزایشی و کاهشی شاخص صنایع مختلف مواجه شد. بر این اساس شاخص صنایعی همچون محصولات چوبی، رادیویی، فلزات اساسی و محصولات کاغذ با افزایش و شاخص صنایعی همچون وسایل ارتباطی، ذغال سنگ و سایر معادن با کاهش همراه شدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.