• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 56120
  • 21 مهر 1401 - 7:40
روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی روز چهارشنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کسری گاز در کشور وجود دارد اما برای مدیریت آن به همکاری دستگاه‌های مختلف نیاز است.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در اولویت قرار دارد تصریح کرد: باید از وابستگی به سوخت مایع و واردات گاز پیشگیری شود و در این‌باره دستگاه‌های مختلف برای مدیریت مصرف سوخت در هتل‌ها، گلخانه‌ها، واحدهای صنعتی و در شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا بخشی از کسری گاز از این محل تأمین شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: استمرار جریان گاز در مدار از اهداف است و تلاش می‌شود تا مردم حتی لحظه‌ای با قطعی گاز مواجه نباشند و در این زمینه زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین نیروی انسانی و تجهیزات فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

نور موسوی در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی دستگاه‌های مختلف برای تأمین سوخت دوم صنایع تاکید کرد و گفت: برای استمرار جریان گاز باید آمادگی ورود به فصل سرد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بازدید و تعمیرات دوره‌ای در دستور کار مسئولان شرکت گاز قرار گیرد و با توجه به احتمال اعمال محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت باید تدابیر لازم برای تأمین سوخت دوم در صنایع اندیشیده شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین گاز زمستان مشترکان در یکهزار و ۲۲۷ نقطه شهری و ۳۶ هزار و ۳۰۰ نقطه روستایی کشور اعم از مشترکان خانگی و تجاری انجام شده است.

در این آئین از زحمات حسن رضا میربلوکی تقدیر و سیدمحمود هاشمی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی معرفی شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.