• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

رقیب فیفا و پرو وارد می‌شود؛ آیا UFL سومین بازی بزرگ فوتبال است؟ + فیلم

  • کد خبر : 22778
  • 10 شهریور 1400 - 8:15
رقیب فیفا و پرو وارد می‌شود؛ آیا UFL سومین بازی بزرگ فوتبال است؟ + فیلم

تجارت گردان – در جریان مراسم افتتاحیه گیمزکام، شرکت «استرایکرز» (Strikerz) یک بازی فوتبالی جدید با نام UFL معرفی کرد تا دو مجموعه بازی FIFA و PES (که حال به eFootball تبدیل شده است) رقیب تازه‌نفسی پیدا کنند.

UFL یک بازی شبیه‌ساز فوتبال رایگان است که قرار است برای تمامی کنسول‌ها و پلتفرم‌های بزرگ منتشر شود. نام دقیق پلتفرم‌ها و تاریخ عرضه‌ی بازی به‌زودی اعلام خواهد شد. شرکت استرایکرز درباره‌ی این اثر می‌گوید: « UFLیک لیگ جهانی فوتبال آنلاین است که فقط مهارت‌های شما در آن اهمیت دارد. به این تغییرات انقلابی که امروز دنیای شبیه‌سازی فوتبال را برای همیشه تغییر خواهند داد، بپیوندید.»

یوجین نشیلوف (Eugene Nashilov)، مدیرعامل شرکت استرایکرز، درباره‌ی بازی UFL توضیح می‌دهد: «ما طرفداران فوتبال و گیمرهای پرشور هستیم – سال‌های زیادی است که بازی‌های ویدیویی فوتبال را انجام می‌دهیم و دقیقاً می‌دانیم که مردم می‌خواهند در یک شبیه‌ساز فوتبال چه چیزهایی را ببینند. ما می‌خواهیم بازی‌های ویدیویی فوتبال را از ابتدا اختراع کرده و به بازیکنان در سراسر جهان تجربه‌ای انقلابی، هیجان‌انگیز و عادلانه ارائه دهیم. نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری را از این بازی با شما به اشتراک بگذاریم.»

بازی UFL از سال ۲۰۱۶ در حال توسعه بوده است و قرار است به‌صورت رایگان عرضه شود و به‌مرور آپدیت‌هایی را دریافت کند. نکته‌ی جالب اینجاست که اعلام شده هیچ پرداخت اجباری یا هزینه‌ی اشتراک سالیانه‌ای وجود نخواهد داشت. البته باید برای این موضوع شفاف‌سازی‌های بیشتری انجام شود اما با توجه به این سخنان می‌توان حدس زد که برای چیزهایی نظیر استادیوم‌های بیشتر، لباس‌های بیشتر یا چیزهای مشابه آن هزینه‌‌ای از بازیکنان خواسته شود. UFL با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ساخته شده است تا این اثر در کنار eFootball دومین بازی شبیه‌ساز فوتبالی باشد که از این موتور گرافیکی استفاده می‌‌کند.

تاکنون هیچ نمایشی از گیم‌پلی بازی UFL منتشر نشده است. به همین خاطر، نمی‌توانیم درباره‌ی آن و ویژگی‌هایش صحبت خاصی انجام دهیم. با این حال، سازندگان وعده داده‌اند: «این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که تجربه‌ای عادلانه را ارائه دهد و این متضمن رویکردی است که در آن هیچ گزینه‌ای مبنی بر پرداخت برای برنده شدن (pay-to-win) وجود نداشته باشد.»

طبق گفته‌ی سازندگان، در بازی UFL شما می‌توانید با دیگر بازیکنان در سراسر دنیا رقابت کنید و مهارت‌های خود را ثابت کنید و خود را به صدر فهرست لیگ برسانید. شعار این اثر «بازی عادلانه» است.

یکی از موانع مهمی که باعث شده بسیاری از استودیوها با تردید به ورود به دنیای بازی‌های فوتبال نگاه کنند، موضوع لایسنس‌ها یا همان حق امتیاز لیگ‌ها و باشگاه‌های مختلف است. دو شرکت الکترونیک آرتس و کونامی – به‌خصوص الکترونیک آرتس – حق امتیازهای بزرگی را در اختیار دارند و همین کار را برای هر کدام از رقبا دشوار می‌کند. شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های UFL و هر بازی فوتبالی دیگری همین موضوع باشد. با این حال، سازندگان UFL به فکر چاره‌ای برای این مشکل بوده‌اند. در بازی UFL، شما می‌توانید باشگاه‌های خود را خلق و از ۵۰۰۰ فوتبالیست واقعی که برای بازی لایسنس شده‌اند، استفاده کنید. البته ممکن است به‌مرور آن‌ها به دنبال لایسنس‌های بعضی از باشگاه‌‌ها هم بروند.

مدیر بازاریابی و توسعه‌ی تجاری فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای (FIFPRO) یعنی اندرو اورساتی (Andrew Orsatti) درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «پس از سال‌ها توسعه، ما خوشحالیم که می‌بینیم UFL در حال وارد شدن به این عرصه است، در حالی که پیشرفت‌های تکنولوژی فرصت‌های جدیدی را برای ایجاد معتبرترین تجربه‌ی دیجیتالی فوتبال تا به امروز فراهم کرده است.»

شرکت استرایکرز به لطف قراردادی که با FIFPRO منعقد کرده است، لایسنس ۶۵ هزار فوتبالیست را در اختیار گرفته است و می‌تواند از آن‌ها در بازی خود استفاده کند. فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای یا همان FIFPRO بزرگ‌ترین سازمان جهانی نماینده‌ی فوتبالیست‌های حرفه‌ای است. البته، هر دو شرکت الکترونیک آرتس و کونامی هم در گذشته با FIFPRO قراردادهایی را امضا کرده‌اند و آن‌ها هم مشکلی برای حضور بازیکنان حرفه‌ای در بازی خود ندارند.

همچنین UFL در روز معرفی خود با دو باشگاه وست هام یونایتد (West Ham United) و هشتگ یونایتد (Hashtag United) قرارداد همکاری امضا کرد. ورزشگاه المپیک باشگاه وست هام یونایتد در بازی حضور خواهد داشت. علاوه بر این، شرکت استرایکرز برای داده‌ها و آمار فوتبالیست‌های حرفه‌ای با شرکت InStat قرارداد همکاری امضا کرده است. InStat یکی از بهترین و معروف‌ترین شرکت‌های تحلیل‌گر ورزشی است که داده‌های دقیق و آمار به‌روزی را برای هر بازیکن ارائه می‌دهد.

همان‌طور که اعلام شد، تاریخ عرضه‌ی بازی UFL مشخص نشده است اما آن‌ها وعده داده‌اند که به‌زودی این اثر عرضه خواهد شد. از آنجایی که گیم‌پلی این بازی را ندیده‌ایم، در حال حاضر نمی‌توانیم درباره‌ی عملکرد آن صحبت کنیم ولی با توجه به ادعاهای سازندگان، به نظر می‌رسد که آن‌ها تلاش کرده‌اند که با دست پر وارد جنگ میان بازی‌های شبیه‌ساز فوتبالی شوند. بدیهی است که در صورت صحت وعده‌های گفته‌شده، عرضه‌ی این بازی فوتبالی رایگان می‌توانند برای دوستداران فوتبال خوشحال‌کننده باشد. علاوه بر این، وجود رقیبی قدرتمند برای دو بازی FIFA و eFootball می‌تواند زنگ خطری برای دو شرکت الکترونیک آرتس و کونامی باشد و آن‌ها را مجبور کند تا این رقابت را جدی‌تر دنبال کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=22778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.