• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

رفع مشکل مصرف بالای پردازنده در ویندوز ۱۰ با بروزرسانی تجمعی جدید

  • کد خبر : 14098
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:20
رفع مشکل مصرف بالای پردازنده در ویندوز ۱۰ با بروزرسانی تجمعی جدید

در پایان ماه آوریل مایکروسافت بروزرسانی تجمعی جدیدی را برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. آپدیتی اختیاری برای نسخه‌های ۲۰۰۴ و ۲۰H2 سیستم عامل مایکروسافت که بر خلاف اکثر بروزرسانی‌ها ارتباطی به باگ‌های امنیتی ندارد اما می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که پچ امنیتی بزرگی که ماه گذشته ویندوز ۱۰ دریافت کرد را رفع کند. یکی از این موارد مشکل مصرف بالای پردازنده در ویندوز ۱۰ است که با آپدیت جدید می‌تواند حل شود.

طبق گفته مایکروسافت، ویندوز ۱۰ اکنون بر روی بیش از ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال می‌باشد و ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال در دوازده ماه گذشته به این سیستم عامل ملحق شده‌اند. با افزایش قابل توجه تعداد کاربران ویندوز ۱۰، طبیعتا ردموندی‌ها برای افزودن قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر و بهبود پایداری و امنیت آن تلاش بیشتری می‌کنند. مانند حذف پشتیبانی از ادوبی فلش که تا ماه جولای انجام می‌شود تا یک مورد امنیتی دیگر در ویندوز ۱۰ برای همیشه از میان برود. با این حال هر بروزرسانی با وجود رفع چندین مشکل، برخی مواقع رفتارهای متنوعی بر روی پیکربندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری از خود نشان می‌دهد. جدیدترین مورد، افت عملکرد سیستم در گیمینگ و گیر کردن در حلقه بوت بود که مایکروسافت این مشکل را که با عنوان Known Issue Rolback شناخته میشد تدریجا حل کرد.

رفع مشکل مصرف بالای پردازنده در ویندوز ۱۰

مشکلات بیشتری در حال رفع شدن است، از جمله باگی که منجر به مصرف بالای پردازنده در ویندوز ۱۰ می شود. ریشه این مشکل به نظر مربوط به یک فضای مسابقه است. فضای مسابقه فضایی است که دو رشته در تلاشند به فضای حافظه اشتراکی دسترسی پیدا کنند که عملکرد در این فضا حساس به زمان عملیاتی است. گاهی اوقات پردازش یک یا دو عملیات یا برنامه منجر به عدم پاسخگویی آنها می‌شود. در صورتی که چنین مشکلی را با مصرف بالا و بی دلیل پردازنده دارید یا عملکرد سیستم در گیمینگ کمتر از حد انتظار است بهتر است آپدیت تجمعی KB5001393 را که از طریق ویندوز آپدیت در دسترس است نصب کنید. این آپدیت در حال حاضر به صورت پیش نمایش است و برای نسخه نهایی آن می‌توانید تا ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) صبر کنید.

همچنین آپدیت جدید باگ Isass.exe را نیز که منجر به مصرف بالای حافظه و ناپایداری در سیستم می شود رفع می‌کند. همچنین در لپ تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های هیبریدی، باگ عدم کار کردن نمایشگر اکسترنال را که به گرافیک یکپارچه پردازنده متصل بوده، در هنگام پخش یک فایل مدیا رفع می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=14098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.