• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

رعایت قواعد و الزامات بانک مرکزی در کلیه عملیات بانکی حائز اهمیت است

  • کد خبر : 46809
  • 10 خرداد 1401 - 0:02
رعایت قواعد و الزامات بانک مرکزی در کلیه عملیات بانکی حائز اهمیت است

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون بر لزوم رعایت قواعد و الزامات بانک مرکزی در کلیه عملیات بانکی تاکید ورزید.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ویدئو کنفرانس با برخی ادارات و شعب استانی اظهار داشت: این بانک تکالیف متعددی در خصوص نقش عاملیتی در اجرای طرحهای ملی و نیز مواد تبصره ای قانون بودجه سالیانه بر عهده دارد که تحقق سهمیه بانک در تکالیف ابلاغی نیازمند همکاری و هماهنگی کامل میان اجزای سازمان است.
وی گفت: شعب بانک اهتمام کافی بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری داشته اند و تاکنون ۵۳۱ فقره تسهیلات جمعا به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت گردیده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و تنظیم گر قواعد در بازار پول کشور، چارچوب ها و الزاماتی در سطح کلان و خرد به شبکه بانکی ابلاغ می نماید .
وی افزود: چنانچه قواعد در سطح کلان باشد، مدیران ارشد بانک ها ملزم به مدیریت عملکرد مجموعه بانک در راستای رعایت چارچوب ها هستند.
عصارزاده تصریح نمود: برخی قواعد نیز در سطح خرد است که همکاران شعبه در خصوص افتتاح حساب و عملیات اعتباری ملزم به رعایت موارد قانونی می باشد تا شبهه و انحرافی در عملیات بانکی به سمت و سوی پولشویی و سوء استفاده از عملیات بانکی ایجاد نگردد.
وی حمایت و صیانت از همکاران را از جمله دغدغه های مدیران ارشد بانک برشمرد و گفت: سرمایه انسانی بانک ارزشمندترین دارایی سازمان محسوب می شود و مدیران ارشد این اهتمام را دارند که با آموزش صحیح و نیز پذیرش بخش مهمی از ریسک های متنوع، در مراقبت و حفاظت از سرمایه های انسانی شاغل در سطح صف و ستاد تدابیر و اقدامات کافی اتخاذ گردد.
عصارزاده خاطر نشان کرد: بانک مرکزی با توجه به تنوع زیاد محصولات ، تسهیلات و عملیات اعتباری، تمامی این مدلها را تحت عنوان «تامین منابع مالی» یاد کرده است که این موضوع نیز قابل اهمیت است که هر محصول یا سرویس اعتباری با توجه به نوع فعالیت اقتصادی و کسب و کار متقاضی قابل استفاده است.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: واحدهای نظارتی درون سازمانی نیز نقش مهمی در راهنمایی همکاران بر عهده دارند و با آگاهی و دلسوزی کافی می توانند به همکاران در اجرای صحیح عملیات مختلف بانکی یاری رسانند.
سعید معادی معاون مدیر عامل در امور بازاریابی و استانها گفت: همزمان با پیشرفت فناوری اطلاعات و شکل گیری مشاغل و فعالیت های جدید اقتصادی و کسب و کارهای متنوع، نقش همکاران بانکی نیز با پیچیدگی هایی مواجه شده است که هدایت سرمایه انسانی بانک در مسیر کارآمدی و قانونمندی از مهمترین وظایف مدیران ستادی تلقی می گردد.
وی افزود: اوراق گام به عنوان محصول و خدمت اعتباری طی سالهای اخیر از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده است که بکارگیری صحیح این خدمت نوین می تواند در تامین مالی صنایع و کمک به شکل گیری زنجیره ارزش در بخشهای مولد و صنعتی اثرگذار باشد.
در این جلسه آنلاین احمد محمدی مدیر امور استان ها و شعب، علی یکتا مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات ، سید محمد مهدی حججی رئیس اداره کل اعتبارات، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، پرویز صادقی حسنوند رئیس و رامین شیرین پور معاون اعتباری و حقوقی شعبه مستقل مرکزی، منیره صفری کیا معاون اداره کل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و مدیران و معاونین استانهای خراسان رضوی، سمنان، لرستان و برخی دیگر از استانها نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل اجرایی و فرآیندی عملیات بانکی مطرح نمودند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.