• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

رضاییان: کانادا به خاطر فشارها بازی را لغو کرد/ اسکوچیچ نفر اول تیم است و باید پاسخگو باشد

  • کد خبر : 46595
  • 07 خرداد 1401 - 17:08
رضاییان: کانادا به خاطر فشارها بازی را لغو کرد/ اسکوچیچ نفر اول تیم است و باید پاسخگو باشد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید دیدار دوستانه ایران و کانادا به علت فشارها و لابی‌های سیاسی به فدراسیون فوتبال کانادا، لغو شد.

بهرام رضاییان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره لغو دیدار دوستانه ایران و کانادا گفت: یک موضوعی خارج از جریان ورزش پیش آمد. فشارها و لابی‌هایی به فدراسیون فوتبال کانادا وارد شد و این تصمیم را گرفت و کاری هم نمی‌توان کرد.

وی در واکنش به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال می‌توانست انتخاب بهتری انجام دهد و با تیم دیگری بازی کند، گفت: این بازی با تایید و نظر سرمربی تیم ملی بود. ما برای تک بازی نمی‌رفتیم. قرار بود سه بازی انجام دهیم. در نهایت با فشارهایی که آمد به این تک بازی رسید.

رضائیان درباره اینکه از قبل هم قرار نبود اقامت بیشتری بدهند، گفت: قرار بود ما یک بازی انجام دهیم و در شهر دیگر بازی کنیم. من درجریان ریز قرارداد نیستم.

رضاییان درباره زمان اردوی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در هر صورت اردوی تیم ملی لغو شده و بازی‌ دوستانه هم دغدغه همه است. همه دوست دارند که با بهترین شرایط به مسابقات برویم و بهترین نتایج را بگیریم اما واقعیت این است که به شرایط واقف هستیم. تیم کم است و مسئولان از دیشب در حال رایزنی هستند که جایگزین‌ها را داشته باشیم. اسکوچیچ و کادر اجرایی تیم ملی در حال تصمیم‌گیری هستند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه “تیم‌ملی غروب دوشنبه (۹ خرداد) یا صبح سه‌شنبه (۱۰ خرداد) راهی قطر خواهد شد، درباره اینکه آیا می‌توان جایگزین مناسبی برای دیدار دوستانه با کانادا پیدا کرد، گفت: بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال، کامرانی‌فر و ماجدی در حال رایزنی هستند.

رضاییان درباره اینکه چقدر امکان دارد تیم ملی بازی تدارکاتی مناسبی فراهم کند؟ گفت: باید واقع بین باشیم. هر چه بیشتر تلاش کنیم و بازی دوستانه داشته باشیم سطح آمادگی ما هم بالاتر می‌رود. در گذشته شرایط جام جهانی به شکلی بود که سرمربی تیم ملی می‌توانست اردوی چهل روزه بگذارد. الان سرمربی ما فقط دو پنجره فیفا دی را در اختیار دارد. فدراسیون فوتبال هم درباره آینده این تیم دغدغه دارد. یکسری محدودیت داریم که باید واقع بین باشیم. ما بهترین بازیکنان را در این چند سال داریم. اینطور نیست که بگوییم فلان تیم قوی‌تر از ماست و ما ضعیف هستیم. باید با بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است لغو بازی دوستانه ایران و کانادا، یک عملیات فریب و دخالت از سوی آمریکایی‌ها باشد، گفت: این کاری که کانادا کرد، ورزشی نبود. خود من و تعدادی از اعضا، طبق برنامه ریزی کانادا برای دریافت ویزا به ترکیه رفتیم. ما در ترکیه بودیم که گفتند بازی لغو شده است.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود بازیکنان کانادا مایل به انجام بازی مقابل ایران نبودند، گفت: این فشارها سیاسی است. شعار می‌دهند که ورزش نباید وابسته به سیاست باشد اما سیاسی عمل می‌کنند. واقعا باید تاسف خورد.

رضاییان در واکنش به اینکه ماجدی گفته دو، سه تن از اعضای هیات رئیسه پای کار هستند اما بقیه اعضا همکاری نمی‌کنند گفت: با خود ماجدی صحبت کنید. ان‌شاء‌الله مجمع فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و تصمیماتی گرفته شود که به نفع فوتبال باشد.

وی درباره اینکه اسکوچیچ گفته همه به فکر مجمع هستند و به تیم ملی فکر نمی‌کنند گفت: اسکوچیچ نفر اول تیم است و باید پاسخگو باشد. لغو شدن بازی با کانادا روی روحیه اسکوچیچ تاثیر گذاشته است. فدراسیون فوتبال بازی های تیم ملی را به مجمع بند نکرده است. کما اینکه تمام کارها انجام شد و این اتفاق هم رخ داد.

او درباره علت حضور ۱۳ تن از مدیران این فدراسیون برای دریافت ویزای کانادا گفت: تعدادی که گفته می‌شود کمتر بود. یک خواهش دارم. در شأن مسئولان فدراسیون فوتبال نیست که برای ویزا به کانادا بروند. کانادا چه دارد؟ آیا کسانی که در لیست سفر به کانادا بودند، شخصیتشان همین بود که فقط کانادا بروند؟ شأن مسئولان ما هم خیلی بالاتر است. کانادا چه دارد که برای ویزای آن اقدام کنند؟ به شما قول می‌دهم که کسی دنبال ویزای کانادا نیست.

رضاییان در واکنش به اینکه آیا مجمع گره کور فوتبال ما خواهد بود و مشکلات حل می‌شود گفت: مجمع فدراسیون فوتبال ما مدت‌هاست که برگزار نشده است. مجمع باید روز سه‌شنبه در جریان ریز موارد فوتبال قرار گیرد و مطمئنم تصمیماتی گرفته می‌شود که به فوتبال کمک خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه درباره اینکه عزیزی خادم گفته در مجمع این فدراسیون حاضر خواهد شد و شفاف‌سازی می‌کند گفت: من در این زمینه صحبتی ندارم.

رضاییان در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود تصمیم برای عزل عزیزی خادم به بعد از جام جهانی موکول می‌شد، گفت: اینکه فوتبال در حال حاضر چنین شرایطی دارد، مربوط به سال جهانی است که کل فدراسیون‌ها در این شرایط هستند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=46595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.