• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید ایدم در هشت‌ماهه امسال

  • کد خبر : 60732
  • 30 آذر 1401 - 11:39
رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید ایدم در هشت‌ماهه امسال

مدیرعامل شرکت ایدم از تولید و تحویل بیش از پنج هزار دستگاه انواع موتور دیزلی تا پایان آبان ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: این اقدام نشان از رشد ۶۰ درصدی عملکرد ایدم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- غلامرضا فریدزاد با اشاره به رشد ۶۰ درصدی عملکرد تولید در هشت‌ماهه سال جاری این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و شکستن رکورد تولید هشت ماهه در بازه ۳۶ سال گذشته، به تشریح عملکرد و دستاوردهای این شرکت پرداخت.
وی با تاکید بر این‌که طی دو سال گذشته شرکت ایدم دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید و فروش، پیشبرد پروژه‌های توسعه محصول، اصلاح ساختار مالی، بهبود شاخص‌های مالی و بهره¬وری منابع انسانی کسب کرده است، اظهار کرد: نتایج به عمل آمده مرهون تلاش‌های مضاعف و جهادی تمامی همکاران این مجموعه تولیدی است. 
مدیرعامل ایدم خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده، عملکرد این شرکت طی سال جاری بهترین عملکرد طی حدود چهار دهه اخیر بوده و خوش‌بختانه در ماه‌های شهریور و آبان نیز این شرکت توانست از رکورد تولید ماهانه موتور طی ۳۶ سال گذشته عبور کند.
وی با اشاره به توسعه و راه‌اندازی خطوط تولیدی و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷ به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک و از ارکان مهم توسعه صنعت حمل‌و نقل کشور، گفت: این موتور قابلیت استفاده در انواع کاربری‌ها ازجمله انواع اتوبوس¬های شهری و بین‌شهری، اتوبوس آمبولانس، کشنده¬ها و کامیون¬ها (با توان ۳۰۰ تا ۴۳۰ اسب بخار) در راستای پاسخ‌گویی به نیاز شرکت ایران‌خودرو دیزل را دارد که به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری آن به شرکت بنز آلمان، تولید آن بیش از یک دهه دچار توقف شده بود.
فریدزاد اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه را به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایدم دانست و با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته تعداد هزار و ۲۵۰ دستگاه از این موتور تولید و تحویل شده است، از اجرای پروژه‌های توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید موتور مذکور از سال آینده خبر داد.
وی ضمن اشاره به پیشبرد برنامه¬های توسعه‌ای همگام با سیاست‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های توسعه محصول و ارتقای تمامی محصولات تولیدی شامل موتورهای ۳۵۵ ، ۴۵۷ و ۳۶۴ تا سطح استاندارد EURO ۵ EEV در راستای رعایت قوانین و الزامات زیست‌محیطی کشور و پاسخ‌گویی به نیاز ناوگان حمل ‌و نقل تجاری کشور توسط متخصصان داخلی، در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل ایدم همچنین بهبود سطح آلایندگی، کاهش ۷.۲ درصدی مصرف سوخت موتور و صرفه‌جویی ارزی سالانه حداقل به میزان ۷۵ میلیون دلار را از دستاوردهای ملی اجرای سه طرح مذکور برشمرد و از شروع تولید انبوه آن‌ها از اوایل سال آینده خبر داد.
وی افزایش چرخه عمر موتورهای تولیدی ایدم با تغییر سیستم سوخت¬رسانی به کامان ریل، سهولت در تامین قطعات سیستم سوخت¬رسانی کامان ریل به واسطه محدود بودن تولیدکنندگان سیستم سوخت-رسانی مکانیکی و نیز کاهش صدای موتور را از دیگر اهداف به دست آمده با اجرای پروژه¬های قوای محرکه برشمرد.
فریدزاد با اشاره به برنامه جهشی شرکت ایران‌خودرو دیزل، توسعه ظرفیت¬های زنجیره تامین و تولید شرکت برای پاسخ‌گویی به‌موقع به برنامه مذکور را از دیگر اقدامات شرکت عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.