• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
2

رشد ۱۶۳۹۰ واحدی شاخص کل بورس

  • کد خبر : 2636
  • 26 آبان 1399 - 13:47
رشد ۱۶۳۹۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۳۹۰ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۷ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۹۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و ششم آبان ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۲۸۶ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۱۱۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۳۳ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد، عدد ۳۷۰ هزار و ۱۳۹ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۹ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۴۱۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۶۰۵  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۹۷۷۶ واحد افزایش به رقم ۸۹۷ هزار و ۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۷۲۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، خودرو، فولاد، وبملت، شپنا، پارسان، شتران و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، خزامیا، رانفور، شیران، تاپیکو، پاکشو و حکشتی تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۸۴ هزار و ۳۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۸۳ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بترانس (ایران‌ ترانسفو) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای کاما، غچین، پکویر، فاذر، کفرا، پاسابود. همچنین نماد معاملاتی خزامیا (زامیاد) با ۱۳٫۷۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خوساز، خموتور، خریخت، قثابت، دزهراوی و خمهر بود.
پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، فولاد، سیتا، حکشتی، ثبهساز و امین به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.
بیشترین عرضه و تقاضا 
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، بترانس، فملی، خساپا، کاما، شتران و ولپارس  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی  وملی، کسعدی، خزامیا، تپمپی، غنوش، کفپارس و خکمک بیشترین حجم عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
معاملات بازار سرمایه در سومین روز هفته، شاخص صنایع مختلفی همچون رادیویی، فنی مهندسی، فراورده نفتی، بانکها و فلزات اساسی با افزایش همراه شدند و شاخص صنایع ذغال سنگ و محصولات چوبی با کاهش مواجه شدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=2636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.