• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
3

رحمان رضایی: نکونام بهترین گزینه‌ برای هدایت تیم‌ملی در جام جهانی است

  • کد خبر : 44212
  • 07 اردیبهشت 1401 - 17:00
رحمان رضایی: نکونام بهترین گزینه‌ برای هدایت تیم‌ملی در جام جهانی است

یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران معتقد است که سرمربی فولاد در حال حاضر به سطحی از تجربه رسیده تا بتواند هدایت تیم‌ملی را در اختیار بگیرد.

رحمان رضایی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا و صعود فولاد به مرحله حذفی این رقابت‌ها اظهار کرد: انتظار بیشتری از سپاهان داشتیم. باتوجه به بازیکنان باتجربه‌ای که سپاهان نسبت به فولاد در اختیار داشت، تصور می‌کردیم که این تیم نتیجه بهتری نسبت به فولاد بگیرد. علاوه بر این سپاهان برای زمانی نزدیک به ۱۰ سال هر سال یا یک سال در میان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و تجربه کافی در این تورنمنت داشت. به همین دلیل حذف زودهنگامی برای سپاهان رقم خورد.

او افزود: من تصور می‌کنم حذف سپاهان به خاطر تجربه کم نویدکیا رقم خورد چرا که باتوجه به کیفیت مهره‌های سپاهان، انتظار صعود از سپاهان داشتیم. البته شاید اتفاقات دیگری در اردوی سپاهان افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

مدافع اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران درباره عملکرد فولاد در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: به فولاد بابت عملکردی که داشت، تبریک می‌گویم. نکونام با وجود این که مربی جوانی است اما از بهترین مربیان ایرانی است. او عملکرد خیلی خوب و رو به رشدی داشته است. الان هم با فولاد، با وجود این که بازیکن شاخصی ندارد، خوب کار کرده و از انتظارات فراتر بوده است.

رضایی در ادامه درباره نتیجه نگرفتن سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا با وجود عملکرد فنی خوب در فاز تهاجمی توضیح داد: در پایان بازی چه کسی یادش می‌ماند که چند تا شوت زده‌اید؟ به بازی رئال مادرید و منچستر سیتی اشاره می‌کنم. رئال مادرید باید در نیمه اول ۶ گل می‌خورد. واقعا سیتی ۶، ۷ موقعیت صد درصد گل‌زنی داشت که از آن‌ها استفاده نکرد اما در پایان، نتیجه بازی ۴ بر ۳ به سود سیتی شد تا رئال برای بازی برگشت زنده شود.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم چیزی که دیشب به کمک رئال مادرید آمد، تجربه آنچلوتی بود. البته نمی‌گویم پپ تجربه ندارد اما به بازی نگاه کنید، رئال در نیمه اول موقعیتی نداشت اما در نیمه دوم موقعیت‌های گل زیادی ایجاد کرد و سرتر از سیتی شد. تصور می‌کنم آنچلوتی به لحاظ روحیه‌ای تاثیر زیادی روی بازیکنان رئال دارد.

این پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به عملکرد سپاهان مقابل الدحیل گفت: سپاهان لحظه‌ای که بازی را یک بر یک کرد، توپ و میدان را در اختیار گرفت. این تیم پس از به تساوی کشیده شدن بازی، در گردش توپ مسلط بود. پس واقعا عجیب است که در پایان بازی ۵ بر ۲ شکست خورد. فکر می‌کنم محرم می‌توانست نتیجه بگیرد چون بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد. تقریبا همه بازیکنان سپاهان بالای ۲۶ سال هستند و به مرز پختگی رسیده‌اند و برایم عجیب است که اینطور در لیگ قهرمانان آسیا وا دادند. به هر حال امیدوارم سپاهان در ادامه لیگ برتر موفق باشد.

رحمان رضایی در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا با بیان این که فولاد می‌تواند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند، در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او الان زمانی است که نکونام برای هدایت تیم‌های بزرگتر گام بردارد، تصریح کرد: نکونام توانایی‌هایش را نشان داده است. او پارسال دو جام با فولاد کسب کرد و امسال هم توانست با این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. به نظرم در این لحظه می‌توان تیم‌ملی را به نکونام داد.

او افزود: باتوجه به جام‌ها و نتایجی که نکونام گرفته، او مستحق سرمربی‌گری تیم‌ملی است. او شرایط رو به رشدی دارد. با همه احترامی که برای کادر فنی فعلی تیم‌ملی قائلم، نکونام بهترین گزینه برای هدایت ایران در جام جهانی است و می‌تواند در جام جهانی قطر موفق باشد.

مدافع اسبق تیم‌ملی فوتبال در پایان گفت: نکونام می‌تواند جو تیم‌ملی را یک دست کند. ضمن این که او در حال حاضر تجربه خوبی برای هدایت تیم‌ملی دارد. به نظرم حتی نکونام می‌تواند خارج از ایران سرمربی‌گری کند و از این نظر، پارامترهای لازم را دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=44212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.