• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

رای مثبت کمیسیون آموزش مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

  • کد خبر : 31053
  • 07 آذر 1400 - 9:53
رای مثبت کمیسیون آموزش مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش به برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای مثبت دادند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، رضا حاجی‌پور امروز یکشنبه در جلسه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن  ارائه گزارش کمیسیون متبوع خود از رای مثبت اکثر اعضای این کمیسیون به یوسف نوری برای تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزراتخانه کشور از نظر تعداد ادارات و حجم بالای نیروی انسانی و حساس‌ترین وزراتخانه در تربیت فرزندان جامعه و آینده سازان کشور است، گفت: مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه حدود یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته که به تعلیم و تربیت فرزندان مشغول می باشند امری بسیار مهم و حساس است.

حاجی پور افزود: در ادوار مختلف آموزش و پرورش، تلاش‌های وافری از طرف دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و فرهنگیان صورت گرفته که ضمن قدردانی از تمام این تلاش‌ها باید اذعان نمود که نظام آموزش و پرورش کشور با توجه به گستردگی و پیچیدگی زیاد حوزه تعلیم و تربیت و چالش‌های آن به تعهد نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلسبا بیان اینکه با تأکیدات مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب شده است، گفت: در واقع گذاری ریل گذاری لازم برای آموزش و پرورش فراهم شده است و نیاز امروز جامعه عملیاتی شدن سند تحول به طور متوازن در نظر گرفتن شرایط روز است که نیازمند مجریان هوشمند و باتجربه و توانمند است.

حاجی پور تاکید کرد: لازم است مدیریت آموزش و پرورش کشور هویت فعلی آموزش و پرورش را درک نموده و با سرعت و دقت به ارائه برنامه‌های اجرایی و عملی بپردازد و با شناساسی موانع جهت رفع آنها گام بردارد.

 وی با اشاره به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون اظهار کرد: وزیر پیشنهادی جناب آقای یوسف نوری از میان جامعه بزرگ معلمان کشور بوده و سابقه فعالیت در مدارس دولتی و ستاد وزارت وزارتخانه را دارد.

 سخنگوی کمیسیون‌آموزش مجلس اضافه کرد: نوری در مقاطع مدرس مراکز تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان بوده است و با توجه به سابقه مدیرکل ایشان در وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف از تجربه مفیدی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار است.

وی افزود: علاوه بر این نوری به بسیاری از چالش های آموزش و پرورش از جمله کمبود سرمایه انسانی بوده و فضای آموزشی و کم توجهی به وضعیت معیشتی تجربه خوبی دارد و مشکلات آموزش و پرورش را از نزدیک لمس نموده و ایده های تحولی در حوزه تعلیم و تربیت ارائه کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش در نتیجه گیری و نظر نهایی کمیسیون مثبوع خود گفت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با بررسی دقیق برنامه‌ها و دیدگاههای ایشان، کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری  در مجموع با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت آموزش و پرورش و اکثریت آرا موافقت نموده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.