• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای خروج از ویندوز ۱۱ و بازگشت به ویندوز ۱۰

  • کد خبر : 26446
  • 16 مهر 1400 - 12:40
راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای خروج از ویندوز ۱۱ و بازگشت به ویندوز ۱۰

روندی چند ماهه با هدف انتشار نسخه جدید ویندوز برای بالغ بر ۱ میلیارد دستگاه توسط مایکروسافت آغاز شده است. اگر چه از این پس مسلما تمرکز مایکروسافت بیشتر بر روی ویندوز ۱۱ خواهد بود اما این به معنای عدم پشتیبانی ویندوز ۱۰ نیست. ویندوز ۱۰ حداقل تا سال ۲۰۲۵ بروزرسانی های تجمعی را دریافت خواهد کرد و این یعنی بیش از ۳ سال کاربران این سیستم عامل می‌توانند بدون نگرانی به کار خود ادامه دهند. سیستم عاملی که چند سالیست با آن انس گرفته‌اند و مثل همیشه تغییر سیستم عامل عملی نسبتا سخت برای کاربران است. اما کاربرانی که از سر کنجکاوی به آپدیت ویندوز خود اقدام کرده و پشیمان شده اند، می‌توانند از راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای بازگشت به ویندوز ۱۰ استفاده کنند، بدون آنکه هیچ اطلاعاتی را از دست بدهند.

ویندوز ۱۱ به واسطه ظاهر تازه و امکانات جدیدتری که به آن اضافه شده احتمالا کاربران زیادی را مجذوب خود خواهد کرد. پس طبیعی است که کاربران حتی به صورت دستی شروع به نصب این سیستم عامل کنند. این در حالیست که مسلما ویندوز ۱۱ در حال حاضر هنوز جای کار داد و بی عیب و ایراد نیست. پس بسیاری از کاربرانی که به ویندوز جدید مهاجرت می‌کنند به سرعت پشیمان شده و تصمیم به دانگرید می‌گیرند. راهکاری که مایکروسافت ارائه می‌دهد، یک مجال ۱۰ روزه برای این کاربران است که می‌توانند در طول این ۱۰ روز به ویندوز ۱۰ بازگردند و با این روش اطلاعات سیستم آنها کاملا محفوظ می‌ماند.

راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای دانگرید به ویندوز ۱۰

بعد از این فرصت ۱۰ روزه، برای بازگشت به ویندوز ۱۰ چاره ای جز یک نصب تمیز از این سیستم عامل نخواهید داشت که در این صورت تمامی نرم افزارها و برنامه‌های شما حذف خواهد شد و این اتفاق خوبی برای کاربرانی که زمان کافی برای نصب دوباره برنامه‌ها را ندارند، نیست. اما اگر می‌خواهید یک دانگرید ساده و بی دردسر و بدون حذف اطلاعات را تجربه کنید، به پیشنهاد مایکروسافت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از گزینه Start، به قسمت Settings بروید. System را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Recovery کلیک کنید.
  • گزینه Go Back را از قسمت Previous versions of Windows انتخاب کنید.
راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای خروج از ویندوز 11
  • دلیل خود را حذف نصب ویندوز ۱۱ از بین گزینه‌های به نمایش درآمده انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد مجوز بررسی آپدیت‌ها را از شما می خواهد. No Thanks را انتخاب کنید.
راه حل پیشنهادی مایکروسافت برای خروج از ویندوز 11
  • بعد از چند مرحله ای که فقط باید Next بزنید، در نهایت بر روی گزینه Go back to Windows 10 کلیک کنید.

باز هم لازم است یادآوری کنیم که این راه حل فقط به مدت ۱۰ روز در دسترس شما قرار دارد و بعد از این بازه زمانی، دیگر گزینه Go Back قابل انتخاب نخواهد بود و با عبارت this option is no longer available on this PC مواجه خواهید شد.

به طور کلی پیشنهاد ما برای کاربرانی که علاقمند به تجربه ویندوز ۱۱ هستند این است که دست کم تا زمانی که مایکروسافت این بروزرسانی را از طریق ویندوز آپدیت در دسترس شما قرار می‌دهد صبر کنید. هر چند آن زمان هم ممکن است ویندوز ۱۱ هنوز عیب و ایراداتی داشته باشد، اما دست کم در این صورت در مورد سازگاری با سخت افزارهای سیستم خود توسط این سیستم عامل اطمینان دارید. هر چند با این راه حل پیشنهادی مایکروسافت می‌توانید ۱۰ روز ویندوز جدید را تجربه کنید و در صورت عدم رضایت به آسانی به ویندوز ۱۰ بازگردید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=26446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.