• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

راه‌اندازی پایلوت پول دیجیتال بانک مرکزی ایران؛ به زودی

  • کد خبر : 34054
  • 13 دی 1400 - 9:26
راه‌اندازی پایلوت پول دیجیتال بانک مرکزی ایران؛ به زودی

نشریه بین‌المللی Central bank در شماره اخیر خود از بررسی و تائید فراهم بودن مقدمات و آمادگی بانک مرکزی ایران در راه‌اندازی “ریال دیجیتال” خبر داد.

به گزارش ایبِنا، نشریه بین‌المللی “Central bank ; payment news” در شماره نوامبر خود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانک مرکزی ایران در حوزه فناوری های نوین، با اعلام اینکه ایران همچنان بر امکان ارائه پول دیجیتال بانک مرکزی تاکید دارد، به نقل از رییس کل بانک مرکزی نوشت: «پایلوت ریال دیجیتال بانک مرکزی پس از تایید شورای پول و اعتبار راه‌اندازی می‌شود».

این نشریه همچنین با اشاره به اظهارات رییس کل پیشین بانک مرکزی در خصوص راه‌اندازی پول دیجیتال، عنوان داشت: بررسی سوابق و اظهارات مدیران پیشین در بانک مرکزی ایران حکایت از این دارد که مقدمات کارشناسی در مورد پول دیجیتال بانک مرکزی ایران در شرف تکمیل است و به زودی راهبرد اجرایی و برنامه راه‌اندازی آزمایشی آن ارائه خواهد شد.

نشریه بین المللی central bank همچنین به اعلان خبری در خصوص سامانه پل نیز پرداخته و به نقل از معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ایران ، راه‌اندازی پرداخت‌های لحظه‌ای در ماه دسامبر را اقدام مهمی در اکوسیستم پرداخت و بانکداری ایران برشمرده است.

همچنین تاکید شده که این سامانه هم اکنون پس از انجام آزمایشات نهائی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

این نشریه در گزارش خود می افزاید: سامانه جدید پرداخت لحظه ای (پل) به دنبال هماهنگی‌های گسترده با بازیگران بخش مالی و بانکی در ایران توسعه یافته و امکان پرداخت‌های ۲۴ ساعت در طی هفت روز هفته را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=34054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.