• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

رئیس مرکز ملی فرش: اکسپو دبی فرصتی برای بازگشت فرش دستباف ایرانی به اوج است

  • کد خبر : 31952
  • 16 آذر 1400 - 17:07
رئیس مرکز ملی فرش: اکسپو دبی فرصتی برای بازگشت فرش دستباف ایرانی به اوج است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: رویداد اکسپو ۲۰۲۰ دبی فرصتی برای بازگشت فرش دستباف ایرانی به دوران اوج و احیا جایگاه قبلی آن در تجارت جهانی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، “فرح‌ناز رافع” امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: اکسپو یک رویداد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که رویکرد فرهنگی و اجتماعی آن قوی‌تر از رویکرد اقتصادی آن است.

وی بیان‌داشت: برای نخستین بار مرکز ملی فرش ایران با پشتوانه بخش خصوصی در اکسپو حضور خواهد یافت و با در اختیار گرفتن ۲ سالن، فرهنگ اصیل ایرانی و توان زریبافان کشورمان را به رخ خواهیم کشید.

رافع خاطر نشان کرد: هفته فرش در پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی از ۱۸ تا ۲۴ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود که در هر روز آن یک رویداد خواهیم داشت.

وی از رونمایی از علامت تاییدیه و گواهی تاییدیه فرش دستباف با حضور مسوولان سازمان بین‌المللی وایپو در اکسپو دبی خبر داد و تاکید کرد: همایش دیپلماسی اقتصادی فرش در طول این هفته دنبال می‌شود و علاوه بر آن دیدارهای رو در رو با فعالان اقتصادی و تجاری از روسیه، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، کشورهای غربی و غیره برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از بافته شدن فرشی در اکسپو دبی خبر داد که عبارت “گره همدلی برای صلح جهانی” با مشارکت همه کشورها و ملیت‌ها در آن بافته می‌شود.

عبور بازدیدکنندگان پاویون ایران در اکسپو دبی از مرز ۶۰۰ هزار نفر
در ادامه، “حسن زمانی” مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران افزود: از آغاز برگزاری اکسپو دبی در ۹ مهر ماه تاکنون، تعداد بازدیدکنندگان پاویون ایران در اکسپو دبی از مرز ۶۰۰ هزار نفر گذشت و امید داریم تا پایان این رویداد از یک میلیون نفر عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، ایران با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی و کرونا توانسته در سه جبهه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، بزرگترین نمایشگاه تخصصی در سوریه و امروز چهار نمایشگاه در تهران، فعالیت نمایشگاهی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اکنون ۲ میلیون نفر در بافت فرش به‌طور مستقیم و ۱۹۱ هزار نفر در صنایع جانبی آن مشغول فعالیت هستند. همچنین ۱۱۵ هنرستان در زمینه فرش دایر است و پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته هنر صنعت فرش دستباف داریم.

مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان، جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در کشور تولید شد. این آمار در هم‌سنجی با پارسال رشدی حدود ۱۰ درصدی داشته است.

اکسپو یا نمایشگاه جهانی، مجموعه نمایشگاهی است که هر پنج سال یک‌بار در یکی از کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و هر کشور، دستاوردهای گوناگونش را در گذشته، حال و آینده به نمایش می‌گذارد.

اکسپوی دبی، فرصتی طلایی برای عرضه دستاوردها به‌منظور جذب سرمایه و مراوده‌های بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به‌ویژه شهرهای میزبان است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=31952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.