• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

دیدار نوروزی دکتر قالیباف با مدیر عامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و مدیران عامل بانک های دولتی

  • کد خبر : 42500
  • 08 فروردین 1401 - 23:55
دیدار نوروزی دکتر قالیباف با مدیر عامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و مدیران عامل بانک های دولتی

رئیس مجلس شورای اسلامی در تاریخ هشتم فروردین ۱۴۰۱ با مدیران عامل بانک‌های دولتی دیدار کردند. در این دیدار نوروزی که آقای دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، رئیس مجلس ضمن خوش آمد گویی به رئیس کل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و دیگر مدیران عامل بانک‌های دولتی با اشاره به رسالت سنگین بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور و برخی مصوبات مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، بر ایفای نقش بیشتر بانک ها در رونق بخشی به تولیدات داخلی تاکید کردند.

دکتر قالیباف با اشاره به برخی نواقص موجود در قانون بانکداری کشور از رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواستند تا مقدمات یک جلسه تخصصی به منظور بررسی مسائل نظام بانکی کشور را در هفته آتی با حضور ایشان فراهم آورند.
در ادامه این دیدار نوروزی، دکتر فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ضمن تشکر از برگزاری این نشست، به نقش راهبردی مجلس در هموار سازی مسیر حرکتی بانک ها در توسعه و آبادانی کشور اشاره و اذعان داشتند که بانک‌ها به عنوان پیشانی اقتصاد کشور و موتور محرکه دولت در پیشبرد اهداف کلان در دو سطح ملی و بین المللی، نقش مستقیمی در امورات جاری کشور دارند. دکتر فرزین درادامه به نقش موثر مجلس در حرکت درست بانک ها بویژه بانک‌های دولتی اشاره کردند و از ریاست محترم مجلس تقاضای توجه بیشتر به مسائل و چالش های پیش روی بانک‌ها را نمودند که این تقاضا با استقبال رئیس مجلس مواجه شد.
لازم به یادآوری است در ادامه این نشست، رئیس کل بانک مرکزی نیز به سیاست های کلان بانکی در کشور و روند جاری با توجه به برخی محدودیت های بین المللی در حوزه ارزی اشاره نموده و از تصویب بند مربوط به فروش بخشی از ارزهای ناشی از درآمدهای نفتی از سوی بانک‌های دولتی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=42500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.